کد خبر: ۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵ 28 January 2015
مسئول گروه موسیقی تبری با اشاره به توهین به ساحت مقدس پیامبر مهربانی‌ها توسط رسانه‌های غربی، گفت: گروه موسیقی برادران و خواهران محمدی و همچنین خانواده اسحاقی، آواز هرایی استرآبادی را در وصف پیامبر (ص) آماده اجرا کرده است.

به گزارش تابناک - مازندران، جلال محمدی، اظهار داشت: بعد از سال‌ها غیبت موسیقی مازندران در جشنواره موسیقی فجر، امسال گروه تبری که متشکل از برادران محمدی و خانواده اسحاقی است در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه موسیقی مازندران شامل فرهنگ و رسوم مردم این خطه است که در معرفی فرهنگ مردم مازندران نقش به‌سزایی دارد، گفت: مازندران سه منطقه موسیقایی در بخش شرق، غرب و مرکز استان دارد و به‌ویژه به موسیقی غرب مازندران خیلی پرداخته نشده است.

مسئول گروه موسیقی تبری با اشاره به اینکه در آینده در نظر داریم به موسیقی غرب مازندران بیشتر بپردازیم، تصریح کرد: موسیقی هر منطقه‌ای به مثابه زبان و فرهنگ مردم آن خطه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با اشاره به حضور گروه موسیقی تبری در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، ادامه داد: موسیقی سریال پایتخت، کارآوا، چند قطعه فولکلور، موسیقی آیینی و شاد محلی و همچنین موسیقی در وصف پیامبر (ص) از جمله برنامه‌های گروه موسیقی تبری است که 30 بهمن در تالار برج آزادی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل کم‌توجهی مسئولان امور فرهنگی، جایگاهی برای عرضه موسیقی مازندران نداریم و این موسیقی ناشناخته مانده است، خاطرنشان‌ کرد: موسیقی مازندران به ویترینی تبدیل شده که موسیقی اقوام در بخشی کوتاه به آن می‌پردازند در صورتی که موسیقی مازندران گستره فراوانی دارد و برای معرفی آن نیاز است از گروه‌های موسیقی محلی در استان حمایت شود.

مسئول گروه موسیقی تبری با اشاره به اینکه جشنواره فجر جایگاه و تریبونی است که بتوانیم موسیقی مازندران را عرضه کنیم، گفت: با توجه به ظرفیت و توانی که موسیقی مازندران دارد نیاز است که بیشتر معرفی شود.

به گزارش فارس، این مسئول با اشاره به توهین به ساحت مقدس پیامبر مهربانی‌ها توسط رسانه‌های غربی، متذکر شد: گروه موسیقی برادران و خواهران محمدی و همچنین خانواده اسحاقی، آواز هرایی استرآبادی را در وصف پیامبر (ص) آماده اجرا کرده است.

محمدی با بیان اینکه این آواز به روایت استاد محمدرضا اسحاقی و با صدای عباد محمدی است، اذعان داشت: تنظیم این آواز بر عهده خودم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار