معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد:
اولین جلسه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور دکتر امراللهی نماینده تام الاختیار ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و دکتر مطهرنیا مدیر کل پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده تام الاختیار معاونت فرهنگی و اجتماعی در استانهای اصفهان، سمنان و یزد تشکیل شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ 14 March 2015
به گزارش تابناک یزد، در ابتدای این جلسه دکتر رضا امراللهی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در استانهای اصفهان، سمنان و یزد ضمن خوش امد گویی به شرکت کنندگان حضور آقای دکتر مطهرنیا مدیر کل پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی را فرصت خوبی برای تشکیل اولین جلسه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ذکر نمود.
در ادامه دکتر مطهرنیا نماینده تام الاختیار معاونت فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت:استان یزد جزو اولین استان هایی است که نسبت به تشکیل چنین جلسه ای اهتمام ورزیده و این جای خرسندی و خوشحالی را دارد وی با اشاره به حساسیت بحث فرهنگ در جامعه گفت: با توجه به رویکردهای حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی و شخص دکتر میرزاده حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مأموریت یافت تا ارزش ها و اصول دینی را در قالب های جدید و مدرن تر خودش در مجموعه فرهنگی پیاده سازی کند و این مهم باید با مشارکت کلیه دانشگاهیان چه دانشجو، استاد، کارمند و خانواده های آنها انجام پذیرد.
مطهرنیا در مورد نحوه تشکیل شورای راهبردی استان ها گفت: زمانی که شورای راهبردی ویژه حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی مشخص شد و بزرگانی چون دکتر محقق داماد، دکتر مطهری، دکتر آذر و اساتید گرانقدر دیگری به عضویت در امدند  کمیسیون های تخصصی فرهنگی و اجتماعی کار خود را آغاز کردند و در همان شورا مصوب گردید استانها هم وزن و همسنگ در ارتباط با مسائل شورا کار خود را آغاز نمایند و شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استانها پدیدار گردید و امروز در استان یزد شاهد اولین جلسه برگزاری آن هستیم.
مدیر کل پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انقلاب در دانشگاه اسلامی ضمن اشاره به  مقوله فرهنگ و هم افزایی فرهنگی تعامل با بیرون از دانشگاه به منظور خرج پتانسیل های موجود دانشگاه در بیرون از محیط دانشگاه و در نهایت کمک به جامعه گفت: این امر می تواند دانشگاه را غنی تر و قوی تر نموده و رسالت ملی این نهاد را که همان نهاد آموزشی است پررنگ تر نماید . در ادامه حجت الاسلام حر زاده  رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان یزد به نقش ارزنده شوراهای فرهنگی در کنار شوراهای راهبردی اشاره کرد و گفت ضرورت این کار احساس می شد و منتظریم ابلاغ مسائل فرهنگی نسبت به تحول فرهنگ در جامعه و به ویژه در دانشگاه ها بیش از گذشته منجر گردد .  البته از طرف سازمان مرکزی دانشگاه و هم از طرف استانها باید پیشنهادات فرهنگی تبادل شود و نیازهای فرهنگی خاص هر استان نیز در نظر گرفته شود . در ادامه دکتر الهام بخش از اعضاء حقوقی این شورا خواستار مخاطب قرار دادن بیشتر دانشجویان در ادامه فعالیت این شورا گردید و گفت: تواناییهای دانشجو را باید شناسایی کنیم و هم باید با آموزش سطح دانش او را بالا ببریم تا بتوانیم نسبت به بالابردن اهداف دانشگاه نقشی داشته باشیم و سطح کیفی را در دانشگاه توسط همین دانشجویان ارتقاء بخشیم و در نهایت بتوانیم مسائل راهبردی فرهنگی را با شیوه های جدید سمت و جهت دهیم .
دکتر معصومه طباطبایی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ضمن خوشامدگویی به حاضرین، در ارتباط با ساختار تشکیلاتی شورای راهبردی فرهنگی استانی، اهداف و وظایف آن توضیحاتی ارائه نمود.
وی بیان داشت: ترکیب اعضا شورا با توجه به بخشنامه که ترکیبی ی از افراد صاحب نظر فرهنگی، هنری و اجتماعی، نماینده دانشجویی، نمایندگان تشکل­ها و ... ترکیب مناسبی دانست. وی با اشاره به صحبت های آقای دکتر طه هاشمی  معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی که تشکیل شورای استانی اجازه می دهد که برا ساس برنامه و سیاست های کلان  دانشگاه تفاوت های قومی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی استانها شناخته شود بیان نمود که  یکی از اهداف شورای راهبردی فرهنگی استانی  گام برداشتن و نیاز سنجی در راستای نیازهای فرهنگی استانها است.  وی در ادامه اظهار داشت علاوه بر این که اعضاء این شورا باید نظارت بر اجرای ابلاغیه­ های شورای فرهنگی را داشته باشند باید خوراک فرهنگی و بسته فرهنگی مورد نیاز استان خود را نیز آماده نماید.
در ادامه دکتر محمدرضا اسلامی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت:  شورای راهبردی بحث های آینده پژوهی و ریل گذاری و هدف گذاری مسایل فرهنگی را دنبال می کند. بسیار خوشحالیم که شخصیت های فرهنگی چون حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه محترم قم و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی عضو شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی هستند. یکی از کارکردهای شوراها می تواند گزیده مصوبات و مطالبی باشد که در جلسات شورای راهبردی مرکز به عنوان خوراک و تغذیه شورای استانها به ما راهکار بدهد. یکی از دغدغه های این شورا باید آسیب شناسی فرهنگی باشد و می تواند دستور کار خوبی برای جلسات بعدی باشد و از روزمرگی خارج شویم .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، گفتنی است در این جلسه از دانشگاههای آزاد اسلامی بافق، اردکان، میبد، اشکذر ، تفت، مهریز نمایندگانی حضور و مطالبی در ارتباط با مباحث فرهنگی و دغدغه های فرهنگی عنوان کردند.

 

 

 

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار