معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پروژه تولید صنایع دستی ورنی و گلیم برای دریافت نشان بین‌المللی قرار است ماه آینده بعد از تأیید سازمان‌های جهانی به عنوان مالکیت صنعتی در کمیته فنی به تأیید رسیده و در سراسر دنیا گلیم و ورنی با برند این استان انجام شود.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸ 29 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دباغ‌عبداللهی عصر امروز در جلسه ستاد توسعه روستایی و عشایری در استانداری اردبیل اظهار کرد: هر چند شاخص‌های کمی و کیفی در توسعه صنایع دستی روستایی و جامعه عشایری در دست نیست اما با توجه به قابلیت‌هایی که وجود دارد، تلاش این است تا برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه صنایع دستی در روستاها و مناطق عشایری به انجام برسد.

وی با بیان اینکه در سطح استان 93 روستای مستعد توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی وجود دارد، تصریح کرد:‌ از این تعداد 44 روستا در حوزه گردشگری و مابقی نیز در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت و توانمندی بی‌نظیری هستند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سرمایه‌گذاری در این روستاها را با هدف توسعه صنعت گردشگری و جذب توریسم به همراه تولید صنایع دستی ارزشمند یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های جدی توصیف کرد و گفت: ما بحث آموزش رایگان زنان جامعه عشایری و روستایی را برای تولید آثار صنایع دستی مناسب و کیفی جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی قرار دادیم.

دباغ‌عبداللهی افزود: آموزش رایگان بهبافی، ورود به بازار عرضه محصولات و ارائه طرح‌های مختلف از سوی میراث فرهنگی انجام می‌شود تا تولیدات صنایع دستی به نام همان محل و مکان عرضه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال با توجه به وجود برندهای جهانی در عرصه تولیدات صنایع دستی تصمیم گرفتیم تا در یک کار مشابه با توجه به اهمیت تولید آثار صنایع دستی در استان در مسیری حرکت کنیم تا قابلیت‌های متعدد تولید صنایع دستی به ویژه گلیم و ورنی در مناطق نمین، عنبران و مغان به عنوان یک برند جهانی مورد توجه قرار گیرد.

دباغ‌عبداللهی اضافه کرد: پروژه تولید صنایع دستی ورنی و گلیم برای دریافت نشان بین‌المللی قرار است ماه آینده بعد از تأیید سازمان‌های جهانی به عنوان مالکیت صنعتی در کمیته فنی به تأیید رسیده و در سراسر دنیا گلیم و ورنی با برند این استان انجام شود.

وی گفت: اگر این تولید انحصاری شکل گرفته و قوام پیدا کند، قطعاً ما می‌توانیم بازارهای مناسب جهانی را در این حوزه به دست آورده و جلوی برخی دلال‌بازی‌ها و کارشکنی‌ها را در عرضه محصولات کیفی‌تر بگیریم.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یکی از رویکردهای سازمان میراث فرهنگی را تلاش برای راه‌اندازی دهکده صنایع دستی در استان‌های مختلف اعلام کرد و افزود: ما سال آینده تلاش می‌کنیم تا دهکده صنایع دستی در استان اردبیل راه‌اندازی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار