مدیرکل مدیریت بحران مازندران از مهار آتش که در قسمتی از جنگل‎های چمستان نور اتفاق افتاد خبر داد و گفت: برای اطفای کامل آتش نیز تعدادی از نیروهای مردمی و اداری با بالگرد به منطقه اعزام و مستقر شدند.
کد خبر: ۱۳۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 01 December 2015
به گزارش تابناک مازندران علی‎اصغر احمدی با بیان اینکه آتش‎سوزی‎ها از روز پنج‎شنبه در بالادست روستای واز بخش چمستان نور آغاز و عصر روز جمعه توسط نیروهای مردمی، بسیجی، منابع طبیعی و سایر نیروهای امدادی خاموش شد، اظهار کرد: از ظهر امروز، بار دیگر آتش‎سوزی در نقطه‎ای پایین‎تر از آتش‎سوزی قبلی اتفاق افتاد که به‎دلیل شیب‎دار بودن منطقه،وزش باد و جابه‎جایی خاکستر یا چوب‎های باقی‌مانده از آتش قبلی بوده است.

وی افزود: به‎دلیل سخت‎گذر بودن منطقه، بعدازظهر امروز نیروهایی از منابع طبیعی، بسیج و فرمانداری به‎وسیله بالگرد به منطقه جنگلی واز اعزام و مستقر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تأکید بر اینکه آتش مهار شده اما به‎صورت کامل خاموش نشده است، تصریح کرد: درخواست اعزام بالگرد از تهران را ارسال کردیم، لذا اگر فردا شرایط منطقه برای پرواز مناسب باشد، بالگرد آب‎پاش اعزام می‎شود.

این مسئول با اشاره به اخطاریه‎ای که از سوی مدیریت بحران مازندران اعلام شد، بیان داشت: امروز و فردا افزایش محسوس دما و وزش باد پیش‎بینی شده است، لذا از مردم درخواست می‎کنیم که تا حد امکان از آتش‎کردن در مناطق جنگلی خودداری کنند.

احمدی با بیان اینکه براساس اعلام سازمان هواشناسی مازندران، از روز پنج‎شنبه تا یک‎شنبه هفته آینده نیز جوی ناپایدار در این استان حاکم است، افزود: بارش برف در ارتفاعات، باران شدید و احتمال سیل در مناطق شهری و روستایی، رعد و برق، مه‎آلودگی و مواج بودن دریا در این چند روز پیش‎بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: ممنوعیت قایق‌رانی در دریا، پرهیز از ترددهای غیر ضرور به‎ویژه در ارتفاعات، پرهیز از توقف در کنار مسیل‎ها و رودخانه‎ها، آماده‎باش تمامی نیروهای امدادی در شهرها و روستاهای استان نیز مورد تاکید است.

وی در پایان گفت: براساس پیش‌بینی اداره‎کل هواشناسی مازندران، از پنج‎شنبه تا یک‎شنبه هفته آینده دمای هوا در مناطق جلگه‎ای و ساحلی 6 تا 15 و در مناطق کوهستانی نیز تا 20 درجه کاهش می‎یابد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار