مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین گفت: از مجموع ۶۰۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تعداد ۴۸۳ روستا تحت پوشش شبکه آبفار است و ۱۵۴ روستا با تانکر آبرسانی می شود.
کد خبر: ۱۳۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 03 December 2015
محمد علی علیزاده در شورای حفاظت از منابع آبی استان که روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: ۹۱ درصد روستاهای استان تحت پوشش آبفار قرار دارند که ۹ درصد باقیمانده با اجرای طرح های آبرسانی در دستور کار قرار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفار تصریح کرد: شاخص بهره مندی کشور ۸۱ درصد و در استان ۸۲ درصد است که میزان مصرف ۲۸ میلیون مترمکعب در روستاهاست.

علیزاده گفت: سرانه مصرف آب در روستاها ۲۱۱ لیتر و استاندارد آن ۱۲۰ لیتر است که علت افزایش آن استفاده برای دامها و فضای سبز است.

وی یادآورشد: ظرفیت مخازن آب شرب روستایی استان ۵۸ هزارمترمکعب است و با داشتن ۱۰۸ هزار مشترک و ۱۵۵۷ کیلومتر خط انتقال و ۲۳ هزار و ۱۷۱ کیلومتر شبکه روستایی با استفاده از ۴۱۹ دستگاه کلرزنی و شش باب آزمایشگاه آب شرب سالم و بهداشتی مردم تامین می شود.

آبرسانی با تانکر به ۱۵۴ روستا

علیزاده تصریح کرد: در حال حاضر تامین آب شرب ۱۵۴ روستای استان با تانکر سیار انجام می شود و امسال بیش از ۷۴۰۰ نوبت آبرسانی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: شبکه فاضلاب ۱۴ روستا انجام شده و سه روستا با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و ۴۳ مجتمع آبرسانی هم برای تامین آب روستاییان ساخته می شود.



مدیرعامل شرکت آبفار قزوین تصریح کرد: برای ساخت ۲۴ مجتمع روستایی بالغ بر شش میلیارد تومان اعتبار گرفته ایم و ۳۴ مجتمع حدود ۲۴ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد تا کسری آب شرب ۱۰۰ روستا تامین شود.

علیزاده اظهارداشت: هفت مجتمع برای تامین آب ۱۲۹۸ روستا در دست ساخت است که پیشرفت ۲۰ درصدی دارد و برای تکمیل آن به ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار