کد خبر: ۱۳۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 05 December 2015

به گزارش تابناک یزد،نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه جدی به بحث تکریم معلولان تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در اصلاح قوانین نیز دیده شود.

محمدرضا تابش، در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با بیان اینکه تکریم معلولان در روابط اجتماعی و تدوین و اصلاح قوانین لازم است، اظهار داشت: توجه به توانایی این بخش از جامعه می تواند ضمن افزایش نشاط و بهبود کیفیت زندگی آنان، در رشد اقتصاد و افزایش سلامت روانی جامعه نیز موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، دولت موظف است سهم سه درصدی معلولان در اشتغال را اجرایی کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیکاری در بین جامعه معلولان کشور با وجود اینکه تعداد زیادی از آنان از تحصیلات عالی و مهارت لازم برخوردارند، فراتر از سطح بیکاری عادی در جامعه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر لزوم مشارکت معلولان در سطوح مختلف مدیریتی به ویژه در سازمان‌ها و تشکل‌هایی که با این قشر در ارتباط هستند، تاکید کرد و افزود: تأمین حقوق معلولان و فراهم کردن امکانات مناسب زندگی برای آنان وظیفه ای است که منحصر به دستگاه یا بخش خاصی نیست و همه باید به مسئولیت خود به نحو مطلوب عمل کنند.

تابش با قدردانی از دولت در زمینه مصوبه تشکیل ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور عنوان کرد: امیدوارم لایحه اصلاح قانون حمایت از معلولان نیز بتواند در راستای احقاق حقوق جامعه معلولان تاثیرگذار باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار