کد خبر: ۱۳۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 05 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

استاندار گیلان با بیان اینکه باید شرایط برابر با افراد عادی برای معلولان فراهم شود تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی در گیلان موظف به رفع مشکل معلولان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی عصر شنبه در دیدار با نمایندگان معلولان گیلان با اشاره به قابلیت های این قشر از افراد اظهار کرد: معلولان از استعدادهای بالایی برخوردارند و باید از این استعدادها در جامعه به بهترین شکل استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید فرصت های لازم برای خدمت رسانی به معلولان در جامعه نادیده گرفته شود گفت: تمام دستگاه های اجرایی در گیلان موظف به رفع مشکلات معلولان  هستند.

استاندار گیلان افزود: باید در جامعه برای معلولان برابری ایجاد شود و مسولان مکلفند تا زمینه حضور این افراد را در جامعه فراهم کنند.

نجفی مدیران دولتی و غیر دولتی، بانک ها و موسسات خصوصی را موظف به اجرای فضاسازی مناسب برای عبور و مرور معلولان دانست و تصریح کرد: شهرداری ها نیز باید از ارایه پروانه ساخت به اماکنی که به  استاندارد سازی  نمی پردازند جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: به جای اینکه معلولان خود را با جامعه وفق دهند، جامعه باید خود را با شرایط این افراد تطبیق دهد.

 استاندار گیلان پروژه مربوط به دیوار ۴۷ را بسیار مفید و دسترسی به آن را آسان دانست و گفت: بودجه های مربوط به این طرح از اعتبارات داخلی استانداری تامین می شود.

نجفی در راستای اشتغال به کار نابینایان و ناشنوایان، حفظ کرامت ذاتی و انسانی آنان را واجب دانست و خاطر نشان کرد: نباید حس ناتوانی، بی کفایتی و بی احترامی به این افراد دست دهد بنابراین به کار گیری آنان در بخش های ساده ادارات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم ایجاد اخبار ناشنوایان در شبکه استانی تاکید کرد و افزود: برای این مهم، تصمیمات لازم باید هرچه سریعتر اتخاذ شود.

نجفی گفت: کمک های مالی برای راه اندازی بخش اخبار ناشنوایان در صدا و سیما نیز از اعتبارات استانداری تامین می شود.

در این دیدار مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان نیز  هدف اصلی خدمات رسانی بهزیستی به معلولان را توانبخشی آنان در جامعه و خانواده اعلام و اظهارکرد: این خدمات رسانی باید در بستر خانواده  انجام شود.

محمد رضا پارسی دربهره گرفتن از نیرو های مردم نهاد برای خدمات رسانی به معلولان تاکید کرد وگفت: این نیروها در وهله اول شامل خانواده معلولان می شود و لازم است که آنان را در تصمیم گیری های بهزیستی دخالت دهیم.

وی افزود: خدمات رسانی  به تمام معلولان از عهده بهزیستی خارج است  و در این زمینه باید از تمام نهادها کمک گرفته شود.

در ادامه این دیدار معاون عمرانی استانداری گیلان نیز از برگزاری بیش از ۳۲ جلسه پیرامون رسیدگی به مشکلات معلولان از سال ۹۲ تاکنون خبرداد و گفت: سازمان نظام مهندسی مامور شده تا در  بازرسی از نحوه ساخت تمام ساختمان های دولتی و غیر دولتی دقت بیشتری اعمال کند.

حجت شعبانپور افزود: بانک های عامل که در تعامل با معلولان بودند شناسایی شده و طرح جامعی از فراوانی استقاده از وام توسط معلولان نیز تدوین شده است.

وی همچنین از تهیه سه قطعه زمین برای ساخت مراکز توانبخشی بیماران ام. اس، ناشنوایان و نابینایان خبرداد و اعلام کرد: از این سه  پروژه، احداث مرکز توانبخشی انجمن ام. اس آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار