مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد گفت: برنامه‌ریزی‌های کلان جمعیتی باید در دستور کار مسئولان جامعه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 08 December 2015

به گزارش تابناک یزد،مجید جوادیان‌زاده در همایش یک روزه ترویج ازدواج مناسب اظهار داشت: خانواده سالم رکن اصلی جامعه سالم است و باید به این نهاد اجتماعی توجه ویژه‌ای شود.

وی عنوان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های چهارده‌گانه ابلاغی مقام معظم رهبری باید برای ترویج ازدواج و برنامه‌ریزی‌های کلان جمعیتی در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

جوادیا‌ن‌زاده ادامه داد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری علاوه بر نگاه کمی به افزایش جمعیت، در این سیاست‌های چهارده‌گانه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: کشورهای اروپایی و آمریکا در دهه 90 میلادی در ادبیات و سینمای خود به نفی افزایش جمعیت و خانواده می‌پرداختند اما امروز از مشکلات آن آگاهی یافته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از مشکلات هویتی و فرهنگی آنها به علت کاهش جمعیت و پذیرش مهاجران از کشورهای دیگر بوده است تا حدی که اتفاقات اخیر در کشور فرانسه را ناشی از اختلاط‌های هویتی و فرهنگی می‌دانند.

معاون بهزیستی استان یزد نیز در این همایش به معرفی معیارهای ازدواج‌های مناسب پرداخت و گفت: انتخاب همسر از مهم‌ترین تصمیم‌های فرد در زندگی است زیرا می‌تواند آینده افراد را رقم بزند.

محمدعلی صادقی‌پور با برشمردن مزایای ازدواج سالم و موفق عنوان کرد: تحقیقات گویای این مطلب هستند که تمام افراد خانواده در یک زندگی مشترک سالم سعادتمند و کامل از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار