معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به این‌که بلیت قطار را برای جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات گران کردیم، گفت: نرخ بلیت قطار نه تنها در نوروز بلکه تا یکسال آینده گران نمی‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 10 December 2015
به گزارش تابناک یزد، سیدمحمد راشدی بیان کرد: متوسط افزایش قیمت بلیت قطار بر اساس توافق با شرکت‌های مالک 8 درصد است، در24 قطار که بیشتر قطارهای محلی و حومه‌ای هیچ گونه افزایش قیمتی نداریم.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که بلیت قطار در سامانه متمرکز راه‌آهن فروخته می شود ما نظارت می‌کنیم شرکت‌هایی که قبل از پیک سفر بلیت‌های تخفیف‌دار ارائه دهند اجازه افزایش 20 درصدی نرخ‌ها را در زمان پیک سفر دارند.

وی در پاسخ به این‌که آیا قرار است با این کار خدمات‌دهی ارتقا یابد، گفت: یکی از دلایل موافقت راه‌آهن با افزایش قیمت کاهش خدمات بود، این کار را کردیم تا کیفیت خدمات کاهش پیدا نکند. نرخ تورم، هزینه‌ها کاری و دستمزد خیلی بالاتر از این رقم افزایش بوده است و از مهرماه سال قبل تا امروز افزایش قیمت نداشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما معاون مسافری راه‌آهن افزود: ‌سرمایه‌گذاری در بخش مسافری راه‌آهن فاقد توجیه اقتصادی است سن ناوگان مسافری ریلی که بنا بود در پایان برنامه چهارم توسعه از 27 سال به 15 سال کاهش یابد، ‌متاسفانه امروز به بالای 31 سال رفته است. هیچ توجیه اقتصادی ندارد که شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده و با این قیمت‌ها بلیت را بفروشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار