مدیرکل اوقاف قزوین:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه ها گفت: اگر امروز شاهد وقف های جدید در استان هستیم هنر رسانه های انقلابی است که با قلم خود مردم را نسبت به این مسایل آگاه کرده اند.
کد خبر: ۱۴۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 13 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین،حجت الاسلام مصطفی نوروزی در مراسم اختتامیه جشنواره «وقف، رسانه و چشم انداز فرارو»  اظهارداشت: در هر دوره ای از زمان وقف ها با توجه به نیاز آن دوره صورت میگرفته است و اسناد تاریخی شاهدی بر این مدعاست لذا امروز نیز با پیشرفت علوم و تکنولوژی جامعه به وقف های جدیدی نیاز دارد که باید با همکاری رسانه ها به مردم اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی افزود: رسانه ها و خبرنگاران می توانند بخوبی فرهنگ سازی کرده و به گسترش فرهنگ وقف کمک کنند و اگر سالانه حدود ۷۰ وقف جدید در استان ثبت می شود مدیون فعالیت رسانه هاست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد:  در حال حاضر استان قزوین بیش از 2 هزار و 300 موقوفه و 5 هزار رقبه دارد که آمار بسیار خوبی است و از در آمد همین موقوفات در طی سالیان گذشته فعالیت های عام المنفعه فراوانی در شهر انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: بیشترین نیت وقف در کشور و استان مربوط به سیدالشهداست و در شرایطی که رضاخان برگزاری مراسم مذهبی را ممنوع کرد این وقفیات بیشتر شد و امروز ۷۵ درصد وقف ها با نیت امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: در هفته وقف امسال تنها یک فقره وقف به ارزش دو میلیارد تومان ثبت شد که این استقبال وظیفه ما در اداره اوقاف و رسانه ها را دوچندان می کند.


حجت الاسلام نوروزی  با اشاره به نیاز استان قزوین در حوزه وقف گفت: اداره اوقاف سه راهبرد اساسی را در دستور کار خود دارد که توسعه موقوفات موجود، حفظ و نگهداری موقوفات موجود و ایجاد وقف جدید از آن جمله است و در سه سال گذشته وقف گروهی را در اولویت قرار داده ایم تا افراد به صورت تیم های ۲۰، ۴۰ و ۱۰۰ نفره هم بتوانند در زمینه وقف فعال شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: مدیریت کردن وقف به اندازه خود وقف اهمیت دارد و اگر درست هدایت شود می تواند بسیاری از نیازها را برطرف کند.

نوروزی گفت: در کل کشور ۸۵۰۰ بقعه و در استان ۲۶۴ بقعه و امامزاده داریم و با اجرای طرح تبدیل اماکن مذهبی به قطب فرهنگی زمینه حضور گروههای مختلف مردم در بقاع مذهبی بخوبی فراهم شده است.

وی بیان کرد: امروز بیش از ۱۰۰ بقعه و امامزاده شاخص در استان داریم و امامزاده حسین(ع) دیگر یک بنای مذهبی استانی نیست بلکه به کشور تعلق دارد و امیدواریم با اجرای طرح توسعه آن بتوانیم جایگاه این بنای شاخص را ارتقاء بخشیم.

نوروزی تصریح کرد:اجرای مرحله اول توسعه امامزاده حسین(ع) که بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که ساخت پارکینگ، زائرسرا، رستوران و مراکز خدماتی و رفاهی در آن پیش بینی شده است.

در پایان این مراسم به اثرات برتر در حوزه وقف جوایزی اهدا شد که لوح تقدیر جشنواره به زینب کلهر برای خبر «طرح نشاط معنوی در ۲۰ امامزاده برگزار می شود» به عنوان خبر برتر اهداء شد.

همچنین گزارش خبری خبرگزاری مهر با عنوان «شروع پیوندهای ماندگار در سایه فرزند خورشید هشتم» به عنوان گزارش برتر رسانه ها شناخته شد و لوح تقدیر به میترا بهرامی خبرنگار این رسانه تعلق گرفت.

در بخش رسانه های تصویری واحد خبر صدا وسیمای قزوین، برنامه تلویزیونی تولیدی انعکاس، گزارش خبری تصویری منیره رجبی حائژ رتبه برتر شدند.

در بخش خبرگزاری ها از نظر تعداد خبرهای منتشر شده خبرگزاری فارس، پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین، در بخش مطبوعات روزنامه ولایت و هفته نامه حدیث قزوین، به عنوان برتر شناخته شدند.

در بخش یادداشت برتر مسعود میرزایی از خبرگزاری تسنیم با موضوع وقف در قرآن و احادیث، در گفتگو «اجرای طرح ضیافت الهی در ۴۰ بقعه و امامزاده شاخص استان» از حدیثه امین زاد از خبرگزاری فارس، به عنوان رتبه های برتر شناخته شدند.

در این جشنواره بیش از ۱۸۰ اثر در بخش های خبر، گفتگو، یادداشت، گزارش خبری و گزارش تصویری و رادیویی شرکت کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار