توصيه يك كارشناس دامپزشكي؛
کارشناس مسئول بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری‎‎های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان یزد به شهروندان توصیه کرد كه ماهی قرمز را تنها از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل دامپزشکی تهیه كنند.
کد خبر: ۱۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ 16 March 2015
ماهی قرمز را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه كنيدبه گزارش تابناک یزد،"حمید پورمیرزایی"تصريح كرد: همه ساله در آستانه سال نو بازار خرید ماهی قرمز رونق می گیرد و مردم این ماهی زینتی را بر سر سفره های هفت سین خود می‎‎برند، اما نکات بهداشتی زیادی در مورد نحوه حفظ سلامت و نگهداری ماهی قرمز وجود دارد که بسیاری از مردم از آن مطلع نیستند.
وي مهمترین مسئله ای که مردم باید به آن توجه داشته باشند را اطمینان از سلامت ماهی خریداری شده به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری‏‏ های مشترک ذكر كرد و افزود: به همین منظور به همشهریان توصیه اکید می‎‎شود كه ماهی قرمز را تنها از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی تهیه كنند.
پورميرزايي اظهار كرد: ماهی قرمز باید در محیط مناسبی از نظر اکسیژن و دما نگهداری شده و فضای کافی و آب تمیز در اختیار داشته باشد، به همین دلیل خرید ماهی از فروشندگانی که ماهی را به صورت متراکم و در محل و شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می‏‏کنند، توصیه نمی‏‏شود.
وي در مورد خصوصیات ماهی قرمز سالم نيز گفت: ماهی سالم، دارای ظاهر سالم و تحرک مناسب است و به صورت متعادل شنا می‏‏کند، باله‏‏ های آن کاملاً باز و سالم و سطح بدن آن، فاقد هرگونه لکه‏‏های پنبه مانند است و پولک‎‎های ماهی سالم است و دارای ریختگی یا ساییدگی نیستند.
وي افزود: همچنین ماهی نباید بی‎‎قرار بوده و چشم‎‎ها نباید به صورت یکطرفه یا دوطرفه بیرون زده باشند.
اين كارشناس در پايان نيز شهروندان خواست برای دست زدن به ماهی و جابجایی آن حتی الامکان از دستکش استفاده و از تماس کودکان با ماهی جلوگیری كنند.
به گزارش ایسنا، به گفته پورميرزايي، علاوه بر آن بايد با استفاده از آب تمیز و فاقد کلر، غذای مخصوص ماهی و ضدعفونی‎‎سازی ظرف نگهداری ماهی با نمک طعام به حفظ سلامت ماهی قرمز خود کمک كرده و مانع از بروز ابتلاء به بیماری‏‏های مشترک شد و در صورت عدم امکان نگهداری صحیح از ماهی پس از برگزاری مراسم سال نو، آن را در اماکن مجاز مشخص شده توسط محیط زیست رها‏‏سازی كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار