معاون دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها به تدریج اجباری شده است، گفت: افرادی که هنوز اقدام به نصب کنتور هوشمند نکرده‌اند، 45 روز فرصت دارند.
کد خبر: ۱۴۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 16 December 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد طباطبایی،در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان یزد با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند تا حد زیادی می‌تواند میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کنترل کند، اظهار داشت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از چاه‌های دشت ابرکوه و هرات به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تقریبا نیمی از چاه‌های دشت ابرکوه و 30 درصد چاه‌های دشت هرات و مروست به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند اما لازم است همه چاه‌های دشت‌های مهم یزد به این کنتور تجهیز شوند.

معاون دفتر حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان یزد یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از آنجا که وضعیت سفره‌های زیرزمینی در دشت مروست نامطلوب است، باید تا پایان امسال، بر روی صددرصد چاه‌های این دشت، کنتور هوشمند نصب شود.

وی، دشت یزد ـ اردکان را نیز از دشت‌های مهم استان یزد برشمرد و افزود: مهم‌ترین نکته در زمینه مصرف آب در این دشت، صرفه‌جویی است.

طباطبایی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم به 44.6 درصد صرفه‌جویی در منابع آب این دشت دست پیدا کنیم، آنگاه وضعیت بهتری خواهیم داشت اما لازمه این امر نیز نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های دشت یزد ـ اردکان است.

این مسئول با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند به روی چاه‌ها به تدریج اجباری شده است، بیان کرد: افرادی که هنوز اقدام به نصب کنتور هوشمند نکرده‌اند، 45 روز فرصت دارند تا چاه‌های خود را به این کنتور تجهیز کنند تا مشمول برخوردهای قانونی نشوند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این امر نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است، خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی استان یزد برای نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار