با حضور ۱۵ استان؛
نخستین کارگاه ملی توسعه آبزی‌پروری در مناطق غیرساحلی با حضور ۱۵ استان کشور در بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 20 December 2015

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین کارگاه ملی توسعه آبزی‌پروری در مناطق غیرساحلی با نگرش کشت توام محصولات گلخانه‌ای به همراه پرورش ماهی تجاری از جمله کپور و ماهی آکواریوم صبح یکشنبه با حضور مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران و مدیر امور فنی و آبزی پروران سازمان شیلات ایران در بیرجند برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه که تا فردا نیز ادامه خواهد داشت، مسئولان امور شیلات شهرستان به همراه مدیران شهرستان‌های ۱۵ استان غیر ساحلی کشور از جمله استان‌های شیراز، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی حضور دارند.

مدیر امور فنی و آبزی پروران سازمان شیلات ایران در حاشیه برگزاری این کارگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان شیلات انتقال دانش به روز به آبزی‌پروران کشور است.

وحید معدنی بیان کرد: بخشی از این آموزش‌ها شامل برگزاری دوره‌های آموزشی است که تلاش می‌شود بر اساس نیازهای روز آبزی پروران در استان‌های مختلف برگزار شود.

وی با اشاره به کارگاه‌های آموزشی در دو سطح ملی و استانی در کشور، عنوان داشت: کارگاه‌های ملی در حوزه آبزی پروری محدود بوده و شاید در طول یک سال بیش از ۱۰ عنوان بیشتر برگزار نشود.

مدیر امور فنی و آبزی پروران سازمان شیلات ایران ادامه داد: کارگاه‌های استانی نیز در هر استان سالانه حدود یک یا دو کارگاه برگزار می‌شود که البته بر اساس میزان اعتبارات است.

معدنی با بیان اینکه حوزه آموزشی آبزی پروری شامل حوزه عمومی، مدیریتی و تخصصی است، بیان داشت: حوزه‌های عمومی بیشتر برای علاقمندان در تمامی استان‌های برگزار می‌شود و در دوره‌های مدیریتی و تخصصی که بیشتر به صورت یک یا دو روزه برگزار می‌شود به تناسب موضوعات هر استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این کارگاه دو روزه که امروز در بیرجند برگزار می‌شود برای آشنایی آبزیان پروران با روش‌های جدید آبزی پروری تلفیقی بوده که در واقع رشد تلفیقی گیاه همراه با آبزیان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار