کد خبر: ۱۵۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 26 December 2015
به گزارش تابناک یزد،رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اردکان از کاهش 36 درصدی آمار طلاق در این شهرستان خبر داد.

"جمال موتاب بفروئی" همزمان با هفته ثبت احوال با اشاره به اهميت نقش آمارهاي ارائه شده از سوي ثبت‌احوال در برنامه‌ريزي تصميم‌سازان كشور و استان، به ارائه گزارش ثبت وقایع حیاتی در اين شهرستان در 9 ماهه گذشته از سال جاري پرداخت و گفت: در اين مدت يك‌هزار و 543 كودك در شهرستان اردکان متولد شده‌اند كه از این تعداد 804 نوزاد پسر و 739 نوزاد دختر بوده‌اند.

وي خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از شش درصد رشد نشان داده است به نحوي كه روزانه شش نفر در اين شهرستان متولد مي‌شوند.

موتاب نسبت جنسی ولادت در شهرستان اردکان را 108 عنوان کرد و افزود: این آمار نشان می‌دهد که به ازاء هر 100 نوزاد دختر، 108 نوزاد پسر در اردکان متولد شده است.

وی نسبت جنسی وفات در اردکان را نیز 106 ذكر و اظهار كرد: در 9 ماهه امسال 229  فوت در اردکان به ثبت رسیده  که از این تعداد 118 مورد مرد و 111 مورد زن بوده است و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از 12 درصد رشد داشته است.

رئیس ثبت احوال اردکان میانگین سن ازدواج در اردکان  را 26.5 برای مردان و 21.3 برای زنان عنوان کرد و گفت: در اين مدت 512 واقعه ازدواج در اردکان ثبت شده كه با رشد تقریباً دو درصدي نسبت به مدت مشابه مواجه بوده است.

وی افزود: شهرستان اردكان در 9 ماهه امسال شاهد 33 واقعه طلاق بوده كه خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته 36 درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول در ادامه در رابطه صدور کارت ملی هوشمند در اين شهرستان نيز خاطرنان كرد: در 9 ماه امسال، دو هزار و 575 کارت ملی هوشمند در شهرستان اردکان صادر شده است.

وي از امتیازات استفاده از این کارت‌ها به ابزاری برای دریافت خدمات الکترونیکی متعدد، ورود امن و قابل اطمینان در فضای دیجیتال، استفاده از امضای الکترونیک برای انجام فعالیت‌های تجاری و مالی در فضای مجازی اشاره کرد.

موتاب در پایان نيز به ضریب امنیتی بسیار بالای شناسنامه‌های مکانیزه اشاره کرد و گفت: طرح صدور شناسنامه‌های مکانیزه از سال 1390 در شهرستان اردکان شروع و تاکنون 30 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در این شهرستان صادر شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار