استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تهیه طرح الگوی کشت در دشت‌های استان شد.
کد خبر: ۱۵۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 02 January 2016
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تهیه طرح الگوی کشت در دشت‌های استان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در ششمین نشست شورای حفاظت از منابع آب اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان پر آبی در کشور به شمار می‌رود که با توجه به کمبود آب در سطح کشور حفاظت از منابع آبی لازم و ضروری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های استان برای حفاظت از آب و حریم رودخانه همکاری کنند، افزود: حفاظت از منابع آب شرب، جلوگیری از آلوده شدن آب رودخانه‌ها و جمع‌آوری صنایع آلاینده از جمله شن و ماسه در اطراف رودخانه‌ها از اقدامات دستگاه‌ها برای حفاظت از منابع آبی استان است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های محیط زیست، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صنایع آلاینده پایین‌تر از پل مختار را شناسایی و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنند که استانداری در جمع‌آوری این صنایع آلوده از دستگاه‌ها حمایت می‌کند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خواستار تخصیص آب استان از حوزه‌های آب‌ریز کارون، مارون و زهره شد و گفت: استان خواستار تخصیص آب از حوزه‌های آب‌ریز مارون، کارون و زهره است و دستگاه‌ها طرح‌های خود را برای استفاده از منابع ابی ارائه دهند، ضمن اینکه تخصیص آب استان در وزارت نیرو مطرح شده است.

خادمی با اشاره به ارائه طرح الگوی کشت در سطح استان گفت: در پنج دشت امامزاده جعفر، دشت لیشتر، دشت‌روم، چرام و دهدشت غربی الگوی کشت تهیه می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تهیه الگوی کشت موجب کاهش مصرف آب و افزایش راندمان محصولات کشاورزی در هر هکتار می‌شود، گفت: تهیه الگو کشت باعث توسعه اقتصاد کشاورزی و استفاده بهتر از منابع آب می‌شود.

وی تصریح کرد: به جزء دشت امام‌زاده جعفر گچساران که تهیه الگوی کشت در مراحل آخر است در چهار دشت دیگر استان تا پایان اردیبهشت الگوی کشت توسط مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی تهیه و ارائه شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمع‌آوری چاه‌های غیر مجاز آب از دستور کارهای مهم شورای حفاظت از منابع آب است، گفت: تعداد چاه‌های غیرمجاز آب در استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است اما چاه‌های غیر مجازی که شناسایی شده پر شدند و برخی چاه‌های غیر مجاز دیگر شناسایی و با متخلفان برخورد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار