کد خبر: ۱۵۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 06 January 2016

به گزارش تابناک یزد، دو طرح "سنتز نانو ذرات مغناطیسی مس" و "عمود پروانه" با حمایت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد به مرحله اجرا رسید.

عباسعلی جعفری که به همراه هاجر محمودی، طرح سنتز نانو ذرات مغناطیسی مس را به مرحله اجرا رسانده است، در توضیح طرح خود گفت: با توجه به کاربرد گسترده مس در صنعت و داروسازی، هدف این طرح تهیه نانوذرات مغناطیسی مس با قابلیت بازیابی و بازیافت مناسب بوده است.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های این ذرات جداسازی آسان آنها توسط یک آهن‌ربای خارجی است که باعث می‌شود از محیط واکنش خارج شده و از بازماندن مس در محصولات جلوگیری شود.

جعفری مدت زمان اجرای این طرح را دو سال عنوان کرد و گفت: مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد اعلام آمادگی کرده است تا تسهیلاتی برای تهیه مواد و وسایل مورد نیاز در اختیار ما قرار دهد.

جابر دهقانی مجری طرح عمود پروانه نیز در توضیح طرح نوآورانه خود گفت: عمود پروانه، نوعی ربات پرنده است که به واسطه‌ استفاده از چهار موتور، قدرت مانور و حمل بار بیشتری در مقایسه با هلی‌کوپترهای کلاسیک دارای یک موتور در پروانه دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های مرکز نوآوری در به ثمر رسیدن این طرح، اظهار کرد: مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد حمایت‌هایی از قبیل مشاوره، اعطای تسهیلات مالی، تامین تمام هزینه‌های ساخت به صورت بلاعوض و در اختیار گذاشتن فضا و امکانات آزمایشگاه انجام داده است.

دهقانی با بیان اینکه ایده این طرح به عنوان طرح پایان دوره و در حد تئوری مطرح شده بود، گفت: اجرایی کردن این طرح حدود شش ماه به طول انجامید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داوود حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
سلام اقابنده یه طره وسیستمی برام ابیاری زمینها طراحی کردم خیلی عالی فقط نمیدانم ازکجا چطوری باید همایت بشم وبه مرحله اجرابرسونمش خواهشن راهنمایم کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار