با حضور مدیران کل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همایش تخصصی متولیان موقوفات استان یزد در امامزاده جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 09 January 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام امر اله حسنی نیا مدیر کل تحقیق سازمان اوقاف کشور در این همایش با اشاره به فعالیت بیش از 8 هزار متولی در سراسر کشور گفت: سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه به منظور حفظ وحدت رویه ، حفظ عین موقوفه و ثبت اسناد و مدارک موقوفات راه اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه به گونه ای طراحی گردیده که می تواند کمک بزرگی را در اداره امور موقوفه به متولی ارائه دهد و در حقیقت تسهیلاتی را برای فعالیت متولیان ایجاد کرده است.

مدیر کل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور وقف نامه را سند بالادستی متولیان برشمرد و افزود: اجرای نیات واقفین یکی از اصلی ترین وظائف متولیان موقوفات می باشد.

حجت الاسلام امر اله حسنی نیا، متولی را امانت دار واقفین خیر اندیش معرفی کرد و تصریح نمود: سازمان اوقاف و امور خیریه نقش نظارتی خود را در موقوفات غیر متصرفی خواهد داشت.

در این همایش همچنین سید حسین طبسی مدیر کل منابع مالی غیر عمومی سازمان اوقاف کشور گفت: سامانه جامع موقوفات راه را برای مدیریت صحیح مالی در موقوفه ایجاد کرده است و عملیات ها به گونه ای طراحی شده که از بالاترین شفافیت مالی برخوردار می باشد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در ابتدای این همایش استان یزد را یکی از استان های پیشرو در حوزه موقوفات برشمرد و افزود: متولیان امانت داران نیات خیر واقفین هستند که با نظر واقف اداره امور موقوفه را به عهده می گیرند.

بیان احکام و مسائل شرعی وقف  مرتبط با متولیان توسط حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر محمدی از اساتید حوزه علمیه از دیگر برنامه های این همایش یک روزه بود

در این نشست تخصصی متولیان استان با آخرین قوانین وقف و ثبت اطلاعات موقوفه در سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات آشنا شدند.

در پایان این همایش از 8 نفر از متولیان برتر موقوفات استان یزد تجلیل به عمل آمد.

قدس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار