معاون تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی: نان هایی که در سوپرمارکت ها توزیع می شود اگر نان های یارانه ای است باید به همان قیمت نانوایی توزیع شود و در صورت تفاوت قیمت تخلف گران فروشی محسوب می شود / رییس اداره بازرسی ونظارت خراسان جنوبی: 51 پرونده تخلف از نانوایی ها به ارزش ریالی 41 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است
کد خبر: ۱۶۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴ 14 January 2016
  • ü ناصری: در نانوایی هایی که نان یارانه‌ای پخت می شود به هیچ عنوان نباید افزودنی به نان ها اضافه شود/ نباید اجازه داد که با استفاده از روش های غلط و غیر ایمن سلامتی مردم به خطر بیافتد
  • ü موسوی: باید تمامی نان هایی که در سوپرمارکت ها توزیع می شود دارای شناسه بهداشتی باشد/ در صورتی که نانوایی با اضافه کردن افزودنی قیمت نان خود را افزایش دهد مرتکب جرم شده و مطابق قانون با وی برخورد می شود
  • ü تهوری: نانوایی های آزادپز با دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی می توانند از افزدونی های نان استفاده کنند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه نانوایی هایی که متقاضی استفاده از افزودنی ها هستند باید از دانشگاه علوم پزشکی مجوز دریافت کنند، تصریح کرد: تنها نانوایی های آزادپز می توانند از افزودنی های مجاز که تعریف می شود استفاده کنند.

به گزارش تابناک، علی ناصری صبح امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند گفت: بحث نان اهمیت فوق العاده ای دارد و باید تمام نکات امنیت غذایی در این بحث لحاظ شود و نباید اجازه داد که با استفاده از روش های غلط و غیر ایمن سلامتی مردم به خطر بیافتد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نانوایی ها در حال حاضر با اضافه کردن افزودنی هایی به نان ها قیمت نان را افزایش می دهند، افزود: در نانوایی هایی که نان یارانه‌ای پخت می شود به هیچ عنوان نباید افزودنی به نان ها اضافه شود و در صورت انجام این کار مقامات نظارتی باید براساس قانون با متخلفان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه نانوایی هایی که متقاضی استفاده از افزودنی ها هستند باید از دانشگاه علوم پزشکی مجوز دریافت کنند، تصریح کرد: تنها نانوایی های آزادپز می توانند از افزودنی های مجاز که تعریف می شود استفاده کنند.

فرماندار بیرجند بابیان اینکه راهکارهای استفاده از افزودنی ها باید به نانوایی ها آموزش داده شود، اظهارکرد: در حال حاضر در بحث قیمت نان ها در بیرجند مشکل نداریم اما مباحث بهداشتی و افزودنی ها باید مورد توجه قرار گیرد.

ناصری گفت: در نانوایی های آزادپز باید برای استفاده از افزودنی ها ظرف یک ماه آینده سازوکاری تعریف شود و اگر نیاز به اخذ شناسه بهداشتی در این زمینه است این کار نیز در اولین فرصت باید انجام شود.

موسوی، معاون تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: عرضه نان در سوپر مارکت ها دارای ایراداتی است که باید به آن رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: نان هایی که در سوپرمارکت ها توزیع می شود اگر نان های یارانه ای است باید به همان قیمت نانوایی توزیع شود و در صورت تفاوت قیمت تخلف گران فروشی محسوب می شود و باید براساس قوانین با افراد خاطی برخورد شود.

معاون تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: نان های توزیعی در سوپرمارکت ها فاقد شناسه بهداشتی است و این امر نیز قابل برخورد است و باید تمامی نان هایی که در سوپرمارکت ها توزیع می شود دارای شناسه بهداشتی باشد.

موسوی با اشاره به استفاده از افزودنی هایی مانند روغن، کنجد، زردچوبه در نان‌ها، تصریح کرد: لیستی از افزودنی های مجاز باید تهیه شود و نانوایی ها براساس این لیست به نان های خود افزودنی اضافه کنند.

وی اظهارکرد: در صورتی که نانوایی با اضافه کردن افزودنی قیمت نان خود را افزایش دهد مرتکب جرم شده و مطابق قانون با وی برخورد می شود.

معاون تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: برای تمام کالاهای یارانه ای باید قیمت یکسان باشد.

موسوی افزود: اگر افزودنی به نان اضافه می شود ابتدا باید بهداشتی و غیربهداشتی بودن افزودنی مشخص شود.

علی تهوری، رییس اداره بازرسی ونظارت صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: تمام نانوایی ها تحت نظارت کامل قرار دارند و از ابتدای امسال 2 طرح نظارتی در این راستا انجام شده است.

وی از انجام هزارو734 مورد بازرسی در حوزه آرد و نان در نانوایی های بیرجند خبر داد و گفت: در این راستا 51 پرونده تخلف به ارزش ریالی 41 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس اداره بازرسی ونظارت صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی در خصوص استفاده از افزودنی به نان ها نیز تصریح کرد: نانوایی های آزادپز با دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی می توانند از افزدونی های نان استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار