مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: تاکنون ۱۴ هزار نفر از اتباع خارجی در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۶۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 15 January 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد دریجانی در جمع امامان جماعات مساجد استان با بیان اینکه سهمیه استان در زمینه بیمه اتباع خارجی در سالجاری ۳۰ هزار نفر اعلام شده است افزود: حدود 16 هزار نفر از این افراد تا پایان سال بیمه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه طرح پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی از آبان ماه در استان آغاز شد، اظهار کرد: افراد زیر پوشش دارای کارت آمایش با هویت معتبر هستند.

دریجانی در ادامه تصریح کرد: با اجرای طرح رایگان بیمه سلامت همگانی، ۸۶ هزارنفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از نعمت بیمه درمانی بهره‌مند شده‌اند که بیش از ۹۵ درصد از آن‌ها از خانوارهای بی‌بضاعت و حاشیه نشین شهر‌ها بودند.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمانی که از دغدغه‌های مهم احاد جامعه است از ائمه جماعت خواست تا با کلام نافذ خود در بین مردم، مزایای بیمه درمان را بیان نمایند تا افراد بیشتری از فرصتی که دولتمردان تدبیر و امید فراهم نمودند استفاده نمایند.

وی در ادامه افزود: عملکرد اداره کل بیمه سلامت استان در بین ادارات کل سازمان بیمه سلامت ایران رتبه نخست را درسالهای ۹۳ و ۹۴ به خود اختصاص داده است.


بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بیمه سلامت و اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، تمام اتباع و مهاجران خارجی معرفی شده از سوی وزارت کشور که دارای کارت آمایش یا هویت معتبر هستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار