معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از توجه ویژه به پنج محور در گردشگری نوروز 95 خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 20 January 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمصطفی فاطمی، در جلسه ستاد ساماندهی خدمات ویژه سفرهای نوروزی با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه‌ای به پنج محور در گردشگری نوروزی صورت گرفته است، اظهار داشت: این بخش‌ها شامل معماری، نساجی و صنایع‌دستی، همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان، گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی است.

وی عنوان کرد: استان یزد در هر یک از این زمینه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیاری است و هر یک از آنها می‌تواند به رونق بیش از پیش گردشگری در این استان کمک کند.

فاطمی خاطرنشان کرد: همچنین محورهای هشتگانه گردشگری در شهرستان یزد نیز تدوین شده و مسیرهای گردشگری برای هر شهرستان به طور جداگانه تعریف شده که در اختیار میراث فرهنگی و شهرداران قرار خواهد گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: به عنوان مثال، مسیر تعریف شده گردشگری در شهرستان ابرکوه، روستای هدف گردشگری فراغه، یخچال خشتی ابرکوه، قلعه رباط، خندق‌های سنگی، مسجد جامع، پیر حمزه سبزپوش، سرو ابرکوه و ... تعریف شده ضمن اینکه مسیرهای گردشگری شهری نیز به طور جداگانه مورد توجه قرار گرفته است.

فاطمی یادآور شد: برخی آمادگی‌ها و آماده‌سازی‌های برای سفرهای نوروزی 95 نیز در سطح استان در حال انجام است به نحوی که مرمت و سازماندهی و محوطه سازی در اطراف بناهای تاریخی مدنظر قرار گرفته و بخشی از اقدامات آن نیز آغاز شده و بخشی دیگر نیز تا فرا رسیدن ایام نوروز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد و معرفی بسته‌های جدید سفر و تقویت تورهای گردشگری، انجام تبلیغات موثر برای معرفی توانمندی‌های شهرستان‌های استان، معرفی 10 اولویت نخست گردشگری در هر شهرستان و ... از جمله اقداماتی است که برای رونق گردشگری و راهنمایی بهتر مسافران نوروزی انجام می‌شود.

فاطمی همچنین از برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌های مختلف استان یزد خبر داد و افزود: البته برخی از این جشنواره‌ها منحصر به ایام نوروز نیست و از آنجا که گردشگری بهاره در استان یزد رونق خوبی دارد، برخی از این جشنواره‌ها از جمله جشنواره عشایر ابرکوه، جشنواره زردآلود و ... در ایام فصل بهار به ویژه ماه‌های فروردین و اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مسئول همچنین از تشکیل 11 کمیته برای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: کمیته‌های حمل و نقل، امداد و نجات و امور زیربنایی، خدمات انتظامی، هماهنگی امور شهرداری‌ها، اسکان و ... تشکیل و شرح وظایف هر یک از آنها ارسال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر در هر شهرستان یک مرکز اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد، گردشگران و مسافران نوروزی سرگردان نخواهند شد و آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به بهترین نحو ممکن معرفی خواهند شد.

فاطمی تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که یک نیروی انسانی در هر شهرستان به طور دائمی در این پایگاه‌ها مستقر شود که در این زمینه لازم است شهرداری‌ها با میراث فرهنگی همکاری کنند.

وی در مورد نقشه‌هایی که در ایام نوروز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد نیز عنوان کرد: بهتر است این نقشه‌ها متحدالشکل باشند و دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری‌ها در این زمینه با میراث فرهنگی هماهنگ عمل کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار