کد خبر: ۱۶۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 21 January 2016
رشت- مسابقات والیبال نخستین المپیاد ورزشی بانوان گیلان یادواره سرداران و هشت هزار شهید استان با حضور معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان در رشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش مسابقات والیبال نخستین دوره المپیاد ورزشی بانوان گیلان یادواره سرداران و هشت هزار شهید استان صبح پنج شنبه در رشت آغاز شد.

معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان در مراسم گشایش این دوره از رقابت ها که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه حضور زنان در ورزش گیلان بسیار قابل توجه و چشمگیر بوده و بانوان گیلانی در ۴۱ رشته ورزشی فعالیت دارند.

رباب شهریان با بیان اینکه حضور زنان در ورزش همگانی نیز چشمگیر است تصریح کرد: ۱۴ شهرستان از کل شهرستان های گیلان دارای اماکن ورزشی بوده و ورزش بانوان در این استان چشم انداز خوبی دارد.

وی با اشاره به سند توسعه گیلان افزود: نقش ورزش بانوان در سند توسعه گیلان بسیار پررنگ لحاظ شده نگاه وزارت ورزش و جوانان به این مقوله مثبت است.

شهریان تاکید کرد: با توجه به آمار جمعیتی زنان در استان و نقش مهمی که آنان در مشارکت های ورزشی می توانند ایفا کنند، باید از این ظرفیت برای گسترش ورزش به خصوص ورزش های همگانی استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت بانوان گیلانی در رشته های مختلف ورزشی گفت: بانوان گیلانی در رشته های تکواندو، کاراته، قایقرانی، والیبال و فوتسال حضوری فعال دارند که این امر می تواند امیدبخش روزهایی روشن برای ورزش بانوان استان باشد.

در این مراسم همچنین مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان اظهار کرد: توجه وزارت ورزش و جوانان به مقوله ورزش بانوان نشان از درک اهمیت نقش زنان در حوزه تندرستی و سلامت را داشته و ناشی از نگاه مثبت وزارت به این مقوله است.

مسعود رهنما افزود: با توجه به استقبال ورزشکاران از این المپیاد و همچنین توجه ویژه وزارت ورزش به مقوله ورزش بانوان، پس از برگزاری المپیاد استانی، المپیاد روستایی نیز برگزار می شود.

نخستین المپیاد ورزشی بانوان در ۹ رشته در استان با هدف شادی وایجاد نشاط و استفاده از ظرفیت های بومی استان وکسب استعداد یابی برگزار می شود.

این رقابت  ها با شرکت ۱۲۰۰ نفر از بانوان ورزشکار رده سنی کمتر از ۱۶ سال از تمامی شهرستان ها در از یکم تا هشتم بهمن در رشت برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این المپیاد در رشته های تکواندو، بدمینتون، بسکتبال، والیبال، شطرنج، کاراته، فوتسال، ووشو و دومیدانی در سالن های مجموعه های ورزشی شهید عضدی و یادگار امام رشت به رقابت می پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار