معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد از برگزاری کارگاه سه روزه پژوهشی با حضور اساتید طی اسفندماه خبرداد.
کد خبر: ۱۶۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 24 January 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام جواد آذرپیوند در گردهمایی معاونین پژوهش حوزه علمیه استان یزد که با حضور مدیر حوزه علمیه استان یزد و محمدرضا ملك ثابت مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد در مدرسه علمیه میبد برگزار شد، ضمن ارائه آمار از عملکرد معاونت پژوهش، از معاونین آموزش خواست تا به آیین نامه های پژوهشی مسلط شوند و اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی رهبرمعظم انقلاب از مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی برپایی کرسی های آزاداندیشی به ویژه در حوزه علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: متأسفانه جای خالی کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه ها احساس می شود که امیدواریم با درایت مسئولان حوزه و مدارس علمیه زمینه برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس فراهم شود.

وی در ادامه به رشد 320درصدی آثار ارائه شده به جشنواره علامه حلی در استان یزد اشاره کرد و گفت: تاکنون 187 اثر به جشنواره علامه حلی فرستاده شده و پیش بینی می شود این آثار به مرز 200 اثر برسد، این در حالی است که سال گذشته تنها 52 اثر به جشنواره ارائه شده بود.

حجت السلام آذرپیوند گفت: با رایزنی های انجام شده قرار است با استفاده از سامانه سمیم نور از سرقت علمی و تقلب در مقالات جلوگیری کنیم.

وی بیشترین آماری که تاکنون به جشنواره علامه حلّی ارئه شده را با 57 و 56 اثر به ترتیب متعلق به مدارس علمیه خان یزد و مدرسه علمیه میبد دانست.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد در ادامه از معاونین پژوهش خواست تا در مدارس خود به صورت ماهنامه یا فصل نامه نشریاتی را راه اندازی و نشریاتی که به دلیل عدم حمایت مالی و معنوی تعطیل شده اند، احیا شوند.

حجت الاسلام آذرپیوند در  پایان از برگزاری کارگاه سه روزه پژوهشی در استان یزد خبر داد و اذعان داشت: با توجه به اینکه اساتید پژوهشی باید در مباحث پژوهشی مسلط و خودکفا باشند در روزهای پنجم، ششم و هفتم اسفندماه دوره‌ای سه روزه برای معاونین پژوهشی و اساتید و مدیران مدارس در مرکز مدیرت حوزه علمیه استان یزد برگزار می‌شود.

حوزه نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار