دهه فجر مبارک: در شعب هلال احمر استان، ایستگاه های سلامت برپا می شود
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان: پیگیر اضافه کردن 4 پایگاه امداد و نجات برای مناطق کوهستانی هستیم/ یک هزار و 174 تیم عملیاتی به 932 حادثه اعزام می شوند/ میانگین زمان حضور تیم عملیاتی ما 10 دقیقه و 27 ثانیه و میانگین زمان رهاسازی 1 ساعت و 8 دقیقه است / برای ساخت آشیانه بالگرد امداد و نجات 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است/ اعضای جمعیت جوانان هلال احمر استان 2هزار و 308 نفر و کل اعضای داوطلب 2هزار و 298 نفر هستند
کد خبر: ۱۷۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 30 January 2016

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه در حال حاضر 21 پایگاه امداد و نجات در استان فعال می باشد گفت: تعداد پایگاه‌های مصوب شده استان 29 پایگاه است که از این تعداد 20 پایگاه جاده ای هستند.

به گزارش تابناک ، دکتر جواد خامسان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طی 2 سال گذشته 4 پایگاه به مجموعه پایگاه‌های هلال احمر استان، افزوده شده اظهار کرد: هلال احمر استان پیگیر اضافه کردن 4 پایگاه امداد و نجات دیگر برای مناطق کوهستانی است.

وی با بیان اینکه دوره‌های بسیاری در طی 2 سال برگزار شده است و اکنون بیش از 600 نفر امدادگر درجه دار در استان وجود دارد عنوان کرد: حدود 4 هزار و 275 دوره فراگیر و یکصد و 20 دوره مهارت‌های داوطلبی با حضور 2 هزار و 905 نفر برگزار شده است که 2هزار و 231 نفر آموزش تخصصی دیده اند و 233 دوره آموزش عمومی بر مبنای نیاز محلی با حضور 8هزار و 469 نفر برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 174 تیم عملیاتی به 932 حادثه در قالب 3 هزار و 639 امدادگر اعزام شده است، اظهارداشت: میانگین زمان حضور تیم عملیاتی 10 دقیقه و 27 ثانیه بوده است و میانگین زمان رهاسازی 1 ساعت و 8 دقیقه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود هلال احمر استان به دنبال گرفتن بودجه برای پایگاه امداد و نجات مرکز استان است و برای ساخت آشیانه این مرکز حدود 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

خامسان با اشاره به اینکه از زمان تاسیس استان و مطرح شدن این پایگاه طی 10 سال گذشته این پایگاه پیشرفت چندانی نداشته است، گفت:ساخت این پایگاه یکی از نیاز های استان بوده اما درهلال احمر ساخت این پایگاه در اولویت دوم قرار دارد چرا که مشکلات و کمبود های مهمتری در هلال احمر استان وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه: کلینیک معاونت درمان وظیفه‌ی درمان اضطراری را بر عهده دارد و تیم‌های آن به صورت مرتب در حال آموزش هستند گفت: مرکز توانبخشی در استان وجود دارد و در حال حاضر گفتار درمانی در این مرکز راه اندازی شده است و یک مکان فیزیوتراپی جدید نیز راه اندازی شده است.

به گفته وی در حوزه داوطلبان ماموریت خاصی وجود ندارد و یکی از اهداف موجود توسعه انسان دوستی است و سعی می شود تا بذر نیکوکاری در دل کودکان کاشته شود و تاکنون 406 پرونده در زمینه درمان در این حوزه تشکیل شده و 3هزار و 317 نفر در 115 دوره فراگیر، آموزش دیده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به تعداد اعضای جمعیت جوانان و داوطلبان استان گفت: تعداد اعضای جمعیت جوانان هلال احمر استان که در سامانه ثبت نام کرده اند حدود 2هزار و 308 نفر است و کل اعضای داوطلب 2هزار و 298 نفر هستند.

خامسان به مجتمع‌های دانش آموزی ایجاد شده توسط هلال احمر اشاره کرد و افزود: این مجتمع‌ها با اهداف مختلفی تشکیل شده اند و متولی این کار آموزش و پرورش بوده است و در کل کشور فقط 5 استان دارای این مجتمع‌ها هستند و در این استان 4 مجتمع دانش آموزی وجود دارد.

وی در ادامه به برنامه های دهه فجر در جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و افزود : برنامه‌های مختلفی به مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد و یک دوره 2روزه کویرنوردی با حضور 120 نفر در 20 و 21 بهمن برگزار خواهد شد و 14 کاروان به مناطق محروم اعزام خواهند شد و ایستگاه سلامت در کلیه شعب برپا خواهد شد و هر شعبه یک کاروان نیکوکاری به روستاهای محروم اعزام خواهند کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار