کد خبر: ۱۷۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 03 February 2016

به گزارش تابناک یزد،مدير عامل شركت پست استان يزد از قبول ماهيانه بیش از يك ميليون فقره مرسوله و توزیع بیش از 800 هزار فقره مرسوله در استان خبر داد.


"مسعود دهقان"، ضمن تبريك ايام الله دهه فجر و اعلام اين مطلب به ایجاد سرویس‌های نوین پستی در استان به عنوان يكي ديگر از مهمترين اقدامات و دستاوردهاي  مجموعه پست استان اشاره كرد.

وي با اشاره به ايجاد سرويس پست مستقيم الکترونيکي(EDM) در استانف خاطرنشان كرد: يکي از موثرترين شیوه‌های بازاريابي مستقيم، پست مستقيم است که براي جامعه هدف خاص بدون نياز به حضور در دفاتر پستي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

وي افزود: این شیوه بازاریابی مقرون به صرفه و هدفمند است و تاثيرگذاري آن بر مشتريان را در کوتاه ترين زمان متوجه فرستنده پيام مي‌كند لذا در همين راستا نيز شرکت پست با همکاري بخش خصوصي، سامانه پست مستقيم الکترونيکي را با هدف تبليغات براي مشتريان خرد و کلان داخلي و خارجي طراحی و ایجاد كرده است.

به گفته‌ي دهقان، دارندگان مشاغل از طريق سامانه یادشده می‌توانند از طريق توليد بروشور، فولدر، کارت پستال، پست الکترونيک، پيام کوتاه، تلفن، نمابر و غيره، اقدام به ارسال پيام براي مشتريان هدف خود كنند.

وي يكي ديگر از سرويس‌هاي پستي نوين ايجاد شده در پست استان را پست ترکيبي ذكر كرد و در توضيح آن گفت: در اين سرويس پستي، نسخه ديجيتالي پيام(به صورت فايل متني يا تصويري و غيره) توسط فرستنده نامه آماده‌سازي و از طريق شبکه اينترنت به کامپيوتر مرکزي پست ترکيبي ارسال و پس از آن چنانچه فرستنده علاقمند به تحويل ديجيتالي پيام باشد، پيام به صورت ديجيتالي به گيرنده ارسال مي‌شود.

دهقان خاطرنشان كرد: چنانچه فرستنده در خواست ارسال پيام به شکل متعارف پستي يعني نامه را نيز داشته باشد، فايل حاوي پيام ديجيتالي وي به نزديکترين مرکز توزيع پستي به صورت الکترونيکي منتقل و در آنجا چاپ و پاکت‌گذاري و به فرایند توزیع  سپرده مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به اقدام منحصر به فرد شركت پست با همکاری بخش خصوصي با توليد و عرضه شکل نوینی از تمبر با آلياژهاي فلزي بهادار کشور يعني تمبر فاخر طلا و نقره، اظهار كرد: اين تمبرهاي فلزي با آلياژهاي طلا به وزن يك گرم و نقره به وزن 10 گرم تولید شده است.

وي عنوان كرد: اين گونه تمبرهاي فلزي که در واقع يکي از اقلام کلکسيونري است به تعداد محدود در کشور به مناسبت هاي خاص و با استفاده از طرح تمبرهاي منتشره توليد و عرضه مي‌شود و خوشبختانه مورد اقبال عمومي و استقبال خاص مجموعه‌داران و کلکسيونرهاي تمبرهاي پستي و اقلام فيلاتليکي و دوستداران مجموعه‌هاي ميراث فرهنگي قرار گرفته است.

مدير عامل شركت پست يزد از ايجاد سرويس پست لجستيک در استان در راستای پاسخگویی بهینه به نيازهاي فعلي و آتي صاحبان صنايع و وارد کنندگان کالا در زمینه انبارداري، بسته‌بندي، حمل و توزيع و همچنین کاهش هزينه‌هاي بخش توليد، صادرات و تجارت مشتريان نيز كه با تکيه بر توانمندی‌ها و زير ساخت‌هاي موجود با بکار گيري فنآوري‌هاي نوين، خدمات لجستيک را ارایه مي‌كند، خبر داد.

وي تصريح كرد: در این سرویس با بهينه‌سازي ساختارهاي موجود و حذف واسطه‌ها، کالا به صورت مستقيم از توليدکننده تحويل مصرف‌کننده(درب منازل) می‌شود كه در اين روش ضمن حمايت از توليدات ملي و رونق اقتصادي و توسعه تجارت الکترونیک در کشور، امکان دسترسي مناسب مردم به کالا‌ها و خدمات مورد نياز بدون تردد مازاد فراهم می‌شود.

دهقان سرويس پست پخش با هدف ساماندهی فروش و پخش و به عنوان گسترده‌ترین بخش توزیع دولتی را نيز مورد اشاره قرار داد و اضافه كرد: سرويس نويسن پستي ديگري كه در استان راه‌اندازي شده است، سرويس من و پست است كه در واقع يک فروشگاه برخط محسوب مي‌شود و انواع محصولات مختلف اعم از کالا و خدمات را در بستر اينترنت به کاربران معرفي می‌كند.

به گفته‌ي وي، در این فروشگاه مجازی از طریق ارایه سبد خريد آنلاين و درگاه پرداخت اينترنتي، امکان خريد براي مشتریان به آسانی فراهم شده و گزينه‌هاي متنوعي نيز براي تحويل کالا و خدمات در اختيار متقاضی قرار گرفته است.

سرويس خدمات ويژه شهروندي(خوش) با بهره‌برداري از شماره تلفن 193 کشوري، سرويس پست رسانه، سرویس پست همراه و سرویس تحویل در زمان مشخص، نيز از ديگر سرويس‌هاي پستي جديد استان بود كه دهقان در مورد آنها توضيحاتي راائه كرد.

وي از ديگر اقدامات و دستاروردهاي پست استان را اصلاح ساختار با هدف بهبود ارائه خدمات به مردم، ساماندهی و بازسازی اماکن، تجهیزات پستی و ناوگان حمل و نقل، راه‌اندازی سیستم مدیریت پاسخگویی سریع به شکایات مشتریان از طریق سامانه http://eop.post.ir، پیاده‌سازی نظام نشاني استاندارد ملي در سطح استان و بهنگام سازی اطلاعات کدپستی و نصب پلاک کدپستی شهری و روستایی و همچنين راه اندازی و بهره‌برداری از سیستم هوشمند یکپارچه مبادله مرسولات پستی و ساماندهی توزیع با لوازم و تجهیزات متحد‌الشکل و هوشمند‌سازی توزیع با استفاده از دستگاه PDA نامه‌رسانی برشمرد.

مدير عامل پست استان در پايان نيز ایجاد سرویس ژئوگواهی کدپستی بر مبنای طرح SDI برای اولین بار در سطح کشور، دستیابی به رتبه‌هاي برتر سرانه مرسوله پستی، کیفیت ارائه خدمات پستی بین ادارت پست استان‌ها و رتبه برتر روابط عمومی بین ادارات پست استان‌های کشور را از جمله افتخارات كسب شده توسط پست استان ذكر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار