خراسان جنوبی هفته گذشته (10تا 16بهمن) شاهد برخی رویدادهای خبری بود، عنوان تعدادی از خبرها مرور شد که مهمترین آن آغاز جشن های سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۷۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 06 February 2016

سیاسی
** استاندار خراسان جنوبی در آستانه دهه فجر با تاکید بر قدرشناسی از همه کسانی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، گفت: باید از دستاوردهای نظام و انقلاب پاسداری کرد .
وجه الله خدمتگزار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی همه نقش داشتند، انقلاب خاص یک قشر، گروه یا جناح نیست و متعلق به همه آحاد از جمله مردم خراسان جنوبی است.
وی با تاکید بر قدرشناسی از کسانی که برای حفظ نظام و انقلاب تلاش کردند، خواهان حفظ روحیه همبستگی و رعایت مشی دوران انقلاب در جامعه شد و اضافه کرد: بار دیگر به اخلاق، متانت، مهربانی، عزت و احترامی که مردم در آن زمان به هم قائل بودند، هستیم .
** استاندار خراسان جنوبی گفت: توفیق دولت به برکت مقاومت و ایستادگی مردم و حمایت های رهبر معظم انقلاب و برنامه ریزی های کارشناسی بود.
وجه الله خدمتگزار در دیدار با مردم سرایان در مسجد جامع شهر، افزود: امت ایران اسلامی با شناخت درست و دقیق امام(ره) خود و پیروی از منویات ایشان، توانست رژیم ستمشاهی را سرنگون کند.
وی بابیان اینکه امام راحل(ره) امت خود را به درستی شناخته بودند، گفت: حضرت امام (ره) با محور اسلام ناب محمدی توانست اهداف ملت را تحقق بخشید.
** قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جامعه اسلامی حق محور، منطبق بر دین، حق و عدالت است و از حقوق افراد دفاع می کند.
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند افزود: در جامعه اسلامی کسانی که عاشق امامت و ولایت هستند، با رعایت حقوق دیگران، باید برای مردم احترام نیز قائل شوند.
وی تاکید کرد: جامعه اصلاح نمی شود، مگر حاکمان آن اصلاح شوند، والیان و حاکمان زمانی اصلاح می شوند که مردم در صحنه حضور داشته باشند و از حق و حقوق خود دفاع کنند.
** رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه پاسداران گفت: مباحث امنیت ملی یکی از بحث های جدی مولفه قدرت ملی است و یکی از شاخصه های اصلی که در قدرت ملی اندازه گیری می شود، کیفیت جمعیت است.
حسین قدیانی در هشتمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) در بیرجند افزود: کیفیت جمعیت یک کشور در قدرت ملی تاثیرگذار است، باید قدردان کیفیت جمعیتی ایران به عنوان سرمایه بزرگ اقتدار و قدرت ملی باشیم.
وی بیان کرد: در این دنیای متلاطم و فضای ناامنی که در دنیا ایجاد شده، دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد ناامنی در ایران بکار گرفت اما به برکت وجود نیروهای مسلح و کیفیت جمعیتی تاکنون موفق نبود.
** همزمان با آغاز جشن های انقلاب اسلامی روز دوشنبه در سراسر ایران آیین نمادین استقبال از ورود تاریخی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به کشور در 12 بهمن سال 57 ، در مراکز شهرستانها و بخش های خراسان جنوبی برگزار شد.
در آیین نمادین استقبال از ورود حضرت امام(ره) به کشور در خراسان جنوبی تعدادی از خانواده های معظم شاهد، ایثارگران، آزادگان، فرماندهان نظامی و انتظامی،فرمانداران، بخشداران و مسئولان دستگاه های اجرایی حضور داشتند، تمثال مبارک حضرت امام(ره) گلباران شد.
به همین مناسبت مراسم با شکوهی با حضور قشرهای مختلف مردم بیرجند در میدان امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد و در این مراسم رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی یاد و خاطره 13 شهید انقلاب اسلامی استان را گرامی داشت.
وی گفت: برگزاری جشن های دهه فجر انقلاب یادآور خاطره رادمردان و مردان بزرگی است که با عزم و اراده معنوی خود این انقلاب را به پیروزی رساندند.
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی اضافه کرد: در انقلاب اسلامی نه ظلم و نه زنجیر بلکه اوج اخلاص و ایثار دیده می شو د و در آن بوی عشق و خدا هست .
** استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولان استان خود را متعهد و موظف می دانند با تاسی از منویات مقام معظم رهبری در ارائه بهترین خدمت به شهروندان خصوصا مردم شهرستان محروم نهبندان از همه توان و ظرفیتهای کاری خود استفاده کنند.
وجه الله خدمتگزار همزمان با شروع عملیات اجرایی احداث شبکه تغذیه و توزیع گاز رسانی به نهبندان پیگیری های انجام شده در اجرای طرح گاز رسانی را به این شهرستان در تهران تشریح کرد.
وی افزود: نهبندان از شهرستان های مهم استان است، با توجه به نارضایتی مردم برای گاز رسانی از طر یق cng، طرح گاز رسانی از طریق لوله گذاری پیگیری شد و به نتایج خوبی هم رسید.
** استاندار خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی متعلق به اقشار مختلف جامعه است و همه مردم ایران در پیروزی آن به رهبری حضرت امام(ره) نقش داشتند.
وجه الله خدمتگزار در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع مردم نهبندان گفت: همه قشرها در پیروزی انقلاب نقش داشتند و از تمام هستی خود گذشتند و شهدای عزیزی را تقدیم انقلاب کردند.
وی تکیه به مرجعیت، اسلام و قرآن را عامل موفقیت انقلاب دانست و افزود: تکیه بر این اصول در کنار وحدت، برادری و همدلی از دیگر عوامل موفقیت پیروزی انقلاب است.
** رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: برگزاری انتخابات با شکوه علاوه بر تقویت مولفه های امنیت داخلی، زمینه های حفظ و تقویت جایگاه ایران را در منطقه و عرصه بین المللی بیشتر خواهد کرد.
محمد حسینی در چهاردهمین جلسه ستاد انتخابات استان افزود: برگزاری انتخابات با حضور تمام سلایق و تفکر پذیرفته شده در چارچوب نظام از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.
وی با بیان اینکه مسئولان از تمام امکانات و ابزار در اختیار برای برگزاری با شکوه انتخابات استفاده کنند، گفت: استفاده از نخبگان و گروه های مرجع مردمی می توانند به ایجاد فضای انتخاباتی با شور و نشاط در استان کمک کند.
** مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: حوزههای علمیه محل تحصیل علم و دانش است، فضای آن را به مسایل سیاسی و تبلیغات انتخاباتی تبدیل نخواهیم کرد.
حجت الاسلام محسن مشرفی افزود: از ظرفیت روحانیان استان تنها در حد ابلاغ و تبیین بیانات مقام معظم رهبری و حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه بدون طرفداری از نامزد خاصی استفاده می کنیم.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همزمان هفتم اسفند ماه برگزار می شود.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
اقتصادی
** استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی گفت: برای دستیابی به ارزش افزوده بیشتر در تولید محصول ارائه آموزش به بهره برداران و فعالان این بخش ضروری است.
وجه الله خدمتگزار در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این ارتباط لازم است، آموزش های لازم ارائه شود تا بتوان به اهداف مورد نظر در این رابطه دست یافت.
وی اضافه کرد: امسال 22 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد علاوه بر گندم ، محصول پنبه، انار و زرشک نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
** استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه صنعت گردشگری و توجه به تامین زیرساخت ها و سرمایه گذاری در این بخش یکی از راه های تحقق اصول اقتصاد مقاومتی است.
خدمتگزار، افزود: توسعه این امر می تواند علاوه بر ایجاد ثروت و اشتغال، موجب ایجاد امید، نشاط و شادابی نزد تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل در بخش گردشگری شود و از برنامه ها و سیاست های مهم کاری دولت یازدهم نیز است.
وی گفت: ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در خراسان جنوبی وجود دارد، در صورت توجه ویژه مسئولان کشوری می توان از این فرصت برای توسعه این صنعت و ایجاد اشغال در استان استفاده کرد.
** استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رفع موانع تولید یکی از مهمترین سیاست های کاری دولت در استان است، گفت: دستگاه های اجرایی برای تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تلاش کنند.
خدمتگزار در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: اعضای این ستاد باید مشکل مردم در حوزه های مختلف را به صورت دقیق و موشکافی احصا کنند.
وی با تاکید بر تشکیل ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در شهرستانهای استان اظهار کرد: این ستاد در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود.
** معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان تعاون روستایی گفت: پروژه ها با توجیه اقتصادی بالا برای بهره وری بیشتر و ایجاد ارزش افزوده در شبکه های تعاونی روستایی تعریف شود.
حسین صفایی در گفت و گو با خبرنگاران از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و روستاییان در قالب تعاونی ها خبر داد و افزود: پروژه های جدیدی که توجیه اقتصادی بالایی داشته باشند می توانند از تسهیلات بهره مند شوند.
وی بیان کرد: تشکیل تعاونی های روستایی، تولیدی و شرکت های سهامی زراعی یکی از مهمترین اولویت های کاری سازمان تعاون روستایی است و ردیف های اعتباری برای تولید زیرساخت ها در این سازمان فراهم است.
** رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از بهره برداری 630 پروه عمرانی همزمان با دهه فجر(12الی 22بهمن) در استان خبر داد و گفت: همچنین کار ساخت 15پروژه آغاز می شود که مجموع اعتبار این پروژهها دو هزار و 440 میلیارد ریال است.
حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده افزود: از مجموع این پروژهها 382 مورد شهری و بقیه روستایی است.
وی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه با شکوه تر برنامه ها 22 کمیته تخصصی در ستاد مرکزی دهه فجر استان تشکیل شد، اضافه کرد: استبقال نمادین از ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن اسلامی در روز 12 بهمن ماه از برنامه های محوری دهه فجر است.
** مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: سالانه منابع آب زیرزمینی استان 27 سانتیمتر افت دارد.
فاطمه شهابی ،افزود: مخازن آب زیرزمینی استان در سال زراعی گذشته با 164.5میلیون متر مکعب کسری مخزن مواجه بود.
به گفته وی در خراسان جنوبی سه هزار و 95 حلقه چاه وجود دارد و 90 درصد چاه های حفر شده در استان مصارف کشاورزی دارند و برداشت بی رویه آب، منابع آب زیرزمینی استان را بحرانی و بخش کشاورزی استان را با مشکل مواجه کرده است.
** مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان جنوبی گفت: با ایجاد پایانه برای محصول عمده و راهبردی، استان می تواند به یکی از اهداف بازارهای جهانی تبدیل شود.
حسین موهبتی افزود: استان ظرفیت های زیادی در حوزه کشاورزی، صنعت، صنایع دستی، گردشگری و غیره دارد که با عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی محصول استان می تواند در بازارهای جهانی معرفی شود.
زرشک، عناب، زعفران، انار و پنبه از محصول راهبردی خراسان جنوبی است.
** معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای عرضه هنرهای دستی در بازار جهانی علاوه بر تولید انبوه با کیفیت عالی، نیاز به عرضه آثار با برند ایرانی است.
مرتضی رحمانی موحد، افزود: برای معرفی و شناساندن آثار هنرمندان خلاق کشورمان به بازارهای بین المللی همانند فرش باید آثار خلق شده را به خوبی معرفی کرد تا صنایع دستی ایران در عرصه جهانی جایگاه واقعی خود را کسب کند.
وی یکی از سیاست های این سازمان را توجه به استانهای کمتر توسعه یافته و کم برخوردار خصوصا در حوزه سخت افزار و نرم افزار ذکر کرد و گفت: در این ارتباط تلاش خواهد شد فرصت رقابت ملی و جهانی برای همه استان ها فراهم شود
** رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه احداث پایانه سنگ در استان توسط وزارتخانه خبر داد و گفت: این پایانه برای مراجعه سرمایه گذار به طور متمرکز برای خرید، عرضه و فرآوری مواد معدنی با محور صادارت و واردات مواد معدنی خواهد بود.
داوود شهرکی افزود: موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با احداث پایانه سنگ در مرکز استان ابلاغ شد.
وی ابراز امیدواری کرد: منطقه ویژه اقتصادی با در اختیار گذاشتن زمین این سازمان را در تحقق این مهم یاری رساند.
** مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: بیشترین تقاضای سرمایه گذاری خارجی در استان تاکنون مربوط به چین، افغانستان و آلمان است.
سید مهدی رمضانی افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی اقداماتی برای اطلاع رسانی فرصت های سرمایه گذاری موجود و معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری انجام داد.
وی تهیه و تدوین نخست کتاب فرصت های جدید سرمایه گذاری استان در سال گذشته را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت: این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی با هدف ارایه قابلیت ها، توانمندی ظرفیتها و فرصت های سرمایه گذاری تهیه شد.
** فرماندار بیرجند گفت: قاچاق کالا نه تنها تولید داخلی را با مشکل مواجه می کند، بلکه چرخه سالم اقتصاد ملی را با خطر رو به رو می سازد و هیچ کشوری نسبت به قاچاق کالا چشم پوشی و مماشات نمی کند.
علی ناصری افزود: در همسایگی ایران دولت هایی بی ثبات و کم اراده ای وجود دارد و زمینه رشد گروه های قاچاق را فراهم می کنند.
وی اظهار کرد: اقتصاد شریان اصلی تحرک جامعه است و قاچاق کالا این شریان حیاتی را مورد هدف قرار می دهد باید با این موضوع به شدت برخورد شود.
** رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از وجود 500 استخر دو منظوره پرورش انواع ماهی خبر داد و پیش بینی کرد که امسال بیش از 900 تن ماهی در استان تولید شود.
هاشم ولی پور مطلق افزود: 61 مرکز پرورش ماهی سرد آبی و دو کارخانه فرآوری بسته بندی ماهی در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه سالانه یکهزار و 100 تن ماهی در خراسان جنوبی بسته بندی می شود، گفت: بخش از ماهی تولیدی در استان توزیع می شود و بخشی از آن به بازار سیستان و بلوچستان عرضه می شود.
فرهنگی
** استاندار خراسان جنوبی گفت: شهدا و ایثارگران الگوی واقعی مسئولان و آحاد مختلف مردم هستند.
وجه الله خدمتگزار در آستانه دهه مبارک فجر با تعدادی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس دیدار کرد و گفت: ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا به معنی واقعی کلمه جزو فجرآفرینان بوده و خواهند بود.
وی افزود: تمام موفقیت ها و توفیقاتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده مرهون خون پاک شهدا و ایستادگی و مقاومت جانبازان، آزادگان و خانواده معظم آنان است.
** مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از برگزاری هزار و 680 برنامه ویژه بانوان در دهه فجر خبر داد و گفت: این برنامه ها در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، هنری و آموزشی با همکاری فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی برگزار می شود.
مژگان شریفی در کمیته بانوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی افزود: بیشترین برنامه های دهه فجر با 384 مورد مربوط به شهرستان طبس است، در این ایام 238برنامه نیز در شهرستان قاینات و 162برنامه هم در شهرستان نهبندان اجرا می شود.
** کاروان 90 نفری بانوان بافنده فرش دستباف خراسان جنویی با حضور مسئولان محلی و خانواده های بافندگان از حرم امامزادگان باقریه بیرجند برای زیارت به عتبات عالیات اعزام شدند.
به گفته مسئول حوزه فرش دستباف ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی این کاروان شامل زائران و خادمان اهل بیت است که به مدت دو سال مشغول فرش بافی هستند.
جواد احمدی،افزود: این افراد تاکنون در بیرجند مجموعا با هنرمندی خود 105تخته فرش تولید کردند و درآمد حاصل از محل فروش فرش ها، صرف بازسازی صحن حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف شد.
اجتماعی
** استاندار خراسان جنوبی خواهان رفع مشکل بیمارستان 147تختخوابی شهرستان فردوس با نگاه مثبت مسئولان شد.
وجه الله خدمتگزار در نشستی با معاون وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از مدیران مرتبط در محل استانداری، موضوع راه اندازی بیمارستان فردوس را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داد.
وی با بیان اهمیت سلامت و تعمیم آن در استان گفت: تاکنون اقدام بسیار خوبی از سوی دولت یازدهم برای تامین سلامت مردم در بخش های مختلف انجام شد.
وی بیان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط مسائل، مشکل و نیازهای باقی مانده برای بهره برداری از بیمارستان را با نگاه مثبت و سعه صدر مورد توجه قرار دهند تا هرچه سریعتر شاهد بهره برداری آن باشیم.
** عضو کمیته سیاستگذاری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه 17هزار میلیارد ریال سیگار در ایران مصرف می شود، می توان با کاغذ سیگارهای دود شده 50 میلیون دفترچه 60 برگی تولید کرد.
« حسن آذری پور ماسوله» در سمینار آموزشی روش های پیشگیری و ترک دخانیات در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند افزود: تنها با یک درصد کاهش مصرف دخانیات، در سال 700 میلیارد ریال پس انداز می شود و با این مقدار پول می توان 18 هزار شغل ایجاد کرد.
وی به استعمال دخانیات در بین جوانان اشاره کرد و گفت: چهار نفر از هر پنج سیگاری ، استعمال دخانیات را پیش از ورود به دوران بلوغ آغاز می کنند.
وی بیان کرد: طبق آخرین گزارش مرکز مبارزه با بیماری ها 12.27درصد جمعیت کشور که در سنین 15 تا 64 سال قرار دارند استعمال کننده دخانیات هستند.
** رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران نسبت به کارهای انجام شده در مورد اقتصاد مقاومتی گزارش دهی کنند، گفت: نبود روحیه مطالبه گری در مردم از دستگاه های اجرایی سبب ایجاد حاشیه امن کاری برای تعدادی از مدیران در خراسانی جنوبی شده است.
محمد زهرایی در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: روحیه مطالبه گری نزد خراسان جنوبی ها کم است ، مدیران دستگاههای اجرایی زیر سئوال نمی روند.
وی ادامه داد: اگر این باور در مدیران بوجود نیاید این شیوه اقتصادی در استان عقب مانده خراسان جنوبی رونق نخواهد گرفت.
علمی آموزشی
** استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دستیابی به آخرین یافته های علمی و فتح قله های دانش مهمترین کارکرد دانشگاه هاست، گفت: تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنایع در افزایش رشد علمی استان موثر است.
وجه الله خدمتگزار به شتاب رشد علمی ایران پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: باید ارتباط بین دانشگاه ها، بازارهای هدف، صنایع و مردم تقویت شود تا ایده های علمی به پروژه تبدیل و موجب ایجاد اشتغال و رونق در جامعه شود.
وی با تاکید بر تکریم و حفظ عزت دانشجویان،گفت: باید بزرگی، شخصیت، حرمت و کرامت دانشجویان از سوی مسئولان و متولیان امر مورد توجه قرار گیرد، آنان مدیران و آینده سازان جامعه اسلامی ایران خواهند بود.
وی که در آیین بهره برداری از فاز یک دانشکده کشاورزی سرایان سخن می گفت، افزود: این شهرستان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان است.
ورزشی
** تیم اصفهان در رقابت های مرحله نهایی لیگ برتر مسابقات زورخانه ای کشور به میزبانی بیرجند، قهرمان این مسابقات شد و تیم خراسان جنوبی به مقام نائب قهرمانی دست یافت.
رئیس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: مرحله نهایی لیگ برتر مسابقات زورخانه ای کشور در بیرجند صبح امروز ( پنجشنبه) با حضور پنج تیم در زورخانه موسی بن جعفر این شهر آغاز شد و با قهرمانی تیم اصفهان پایان یافت.
مهدی قمری افزود: همچنین در این مسابقات تیم استان های البرز مقام سوم، کرمانشاه چهارم و کرمان مقام پنجم را کسب کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار