فرماندار خاتم گفت: 42 طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر فردا/چهارشنبه/ با حضور مسئولان استان در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۷۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 09 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد زاده رحمانی مهمترین این طرحها را در حوزه راه ها و حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی، ارتباطات ثابت و سیار، گازرسانی، آبرسانی و توسعه شهری و روستایی با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال اعلام کرد.

فرماندار خاتم در ادامه گفت: با توسعه شتاب در شهرستان به زودی این منطقه به یک شهرستان آباد و توسعه یافته در جنوب غربی استان یزد تبدیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: وضعیت امروز شهرستان خاتم به هیج وجه قابل مقایسه باقبل ازانقلاب نیست و با تلاش های صورت گرفته در دهه های اخیر، امکانات مختلفی در شهرها و روستاهای تابعه آن ایجاد گردیده به نحوی که هیچ روستای بالای 20 خانوار وجود ندارد که از نعمت آب شرب و بهداشت، برق و جاده آسفالته برخوردار نباشد.
محمد زاده رحمانی به بخشی از فعالیت های انجام شده اشاره و اضافه کرد: عملیات گازرسانی در حال حاضر در 15 روستا در حال اجراست و به زودی گازرسانی به دهستان چاهک نیز آغاز می شود.
شهرستان خاتم مشتمل بر دو بخش مرکزی و مروست و چهار دهستان ایثار ، هرابرجان ، فتح آباد و چاهک است.
به لحاظ اقلیمی دارای تنوع قابل توجهی بوده به طوریکه از یک سو شاهد کویر هرات و مروست و از سوی دیگر با جنگلهای زاگرسی منحصر به فرد باغ شادی و باغ معدن مواجه و غرب شهرستان محل ظهور چشمه هایی است که بعضاً مانند نواحی کر و سرچشمه نهر مسیح جلوه خاصی به طبیعت بخشیده است .
شهرستان خاتم درجنوبی ترین نقطه استان یزد و همجواری با دو استان کرمان و فارس و همچجنین قرار گرفتن در نقطه پایانی رشته کوه زاگرس ظرفیتهای نهفته ای برای توسعه دارد.
این شهرستان رتبه دوم تولید پسته کشور را در اختیار دارد و در صورت بارورشدن نهال های موجود، به قطب اصلی و رتبه نخست تولید این محصول در کشور تبدیل می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار