در هجدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار یزد، مشکلات بانکی و مالیاتی 10 واحد تولیدی در سطح استان بررسی و مصوب شد.
کد خبر: ۱۸۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 15 February 2016

به گزارش تابناک یزد،در هجدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با حضور دستگاه‌های مربوطه و استاندار یزد، در مورد مشکلات 10 واحد صنعتی و تولیدی استان با 18 مصوبه قانونی بررسی و تصمیم‌گیری شد.

عمده مشکلات پرونده‌های ارجاع شده به این کارگروه پیرامون مشکلات بانکی و مالیاتی بود که با مساعدت دستگاه‌های مربوطه نسبت به تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم مالیاتی اقدام شد.

در این نشست با بررسی آخرین وضعیت این واحدها برای تعیین تکلیف نهایی، همچنین نحوه کمک و ارائه تسهیلات و تقسیط بدهی معوق بانک‌ها اقدام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این نشست گفت: پرونده‌های این واحدها در کمیته‌های تخصصی بررسی و تصمیم‌گیری شده اما انتظار داریم در کارگروه تسهیل که با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه است در حمایت از تولید استان تصمیم‌گیری و مساعدت شود.

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه هدف ستاد تسهیل کمک به صنایع است ادامه داد: با بررسی میزان تولیدات و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده همچنین شرایط موجود واحدهای متقاضی به راه حل‌های اساسی در راستای رفع مشکلات و موانع بر سر راه فعالیت آن‌ها برسیم.

وی اضافه کرد: نشست‌های این کارگروه کاملا تخصصی است و به منظور تسهیل در ایجاد شرایط ایده‌آل و وارد چرخه فعالیت شدن واحدهای راکد و نیمه فعال استان است تا موانع و مشکلاتی را که با آن دست به گریبان هستند حل و فصل شود.

این مسئول اضافه کرد: پرونده‌های این نشست مرتبط با بانک‌ها، امور مالیاتی، شرکت‌های برق و گاز و تامین اجتماعی است که انتظار مساعدت داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد هم با بیان اینکه بر اساس قانون و موارد قانونی که وجود دارد از صنعت و تولید استان حمایت می‌کنیم.

محمد صابری ادامه داد: تلاش کارگروه کمک و مساعدت به واحدهای فعال و نیمه فعال دارای مشکل است و تامین اجتماعی به سهم خود برای جلوگیری از تعطیلی این واحدها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

این مسئول افزود: وضعیت واحدهایی که ورشکست شده و تعطیل هستند متفاوت است و نمی‌توان برای تقسیط بدهی اقدامی کرد لذا باید به گونه دیگری و در چارچوب قانون برای آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: موانعی که امروز بر سرراه تولید و صنعت استان شاهد آن هستیم مربوط به مشکلات سال‌های گذشته بوده که باید رفع شود.

 در این کارگروه استمهال و تقسیط بدهی واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها، بخشودگی جرایم مالیاتی و تقسیط اصل بدهی معوق مالیاتی، همراهی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، مساعدت اداره تامین اجتماعی درخصوص دریافت لیست بیمه و بدهی‌های معوق و تقسیط بدهی واحدها در خصوص حامل‌های انرژی تصمیم گیری و 18 مصوبه اتخاذ شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار