مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اختصاص هفت میلیارد ریال بن کتاب برای هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 22 February 2016

به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی ندوشن پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حضور بیش از 500 ناشر مستقل و نمایندگی در زمینه‌های کتاب‌های عمومی، دانشگاهی، هنری، مذهبی، کودک و نوجوان، هفت میلیارد ریال بن کتاب از صبح دهم اسفند همزمان با گشایش نمایشگاه کتاب در بانک مستقر در نمایشگاه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال، 40 درصد تخفیف برای خرید کتاب در نظرگرفته شده است ادامه داد: با توجه به حضور ناشران برتر کشوری و بین‌المللی همچنین پیش‌بینی استقبال مردم از نمایشگاه کتاب، سه میلیارد ریال بیشتر از سال گذشته برای بن کتاب تخصیص داده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه خلاء‌های موجود در بخش فرهنگی سبب کمبود مطالعه در کشور شده است اضافه کردک باید کتاب بیشتر به زندگی مردم ورود پیدا کند تا مشکلات فرهنگی جامعه برطرف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف عمده اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین آحاد جامعه است، بنابراین برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند بخشی از این هدف را تامین کند.

مدیرکل ارشاد یزد اضافه کرد: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب یزد با حضور 504 ناشر داخلی و خارجی و نمایندگی های ناشران از دهم تا شانزدهم اسفندماه در 305 غرفه و نزدیک به 50 هزار عنوان کتاب پذیرای عموم خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب یزد عنوان کرد: فعالیت‌های جنبی ترویجی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در حاشیه نمایشگاه دیده شده است که از جمله نقد و بررسی کتاب، رونمایی از کتاب، شاهنامه‌خوانی، امضای کتاب و دیدار با برخی فرهیختگان و بزرگان فرهنگ و قلم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

غیاثی افزود: همچنین همچنین غرفه تست روخوانی و تندخوانی کتاب نیز در قالب فعالیت‌های جنبی کتاب در این نمایشگاه دیده شده که در کنار فعالیت‌های فوق انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: غرفه نظرسنجی در مورد کتاب‌ها و ناشران، غرفه ثبت خاطرات، غرفه سفیران دانایی و غرفه نذر کتاب نیز از دیگر فعالیت های جانبی هشتمین نمایشگاه کتاب است.

غیاثی افزود: همچنین برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب، 30 ناشر برای فروش متمرکز حضور دارند که در کنار 16 ناشر استانی و 57 ناشر خارجی به ارائه آثار و کتب خواهند پرداخت.

وی بیان داشت: کتاب‌های ناشران خارجی به دو زبان عربی و لاتین عرضه خواهد شد که امیدواریم این روند برای سال‌های اینده نیز تداوم داشته باشد و هر سال نمایشگاه بهتری داشته باشیم.

مدیرکل ارشاد یزد ادامه داد: در سال جاری در این نمایشگاه، کتابفروشی‌های استان یزد نیز به شبکه نمایشگاه متصل هستند و چنانچه کتابی در نمایشگاه موجود نباشد علاقمندان می‌توانند با تخفیف نمایشگاهی کتاب خود را از سطح شهر تهیه کنند.

وی تصریح کرد: 12 کتابفروشی بزرگ در سطح استان با هدف تقویت و مشارکت کتابفروشی‌های استان به شبکه نمایشگاه کتاب بین‌المللی استان متصل هستند.

این مسئول با اشاره به استقبال ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب اذعان داشت: برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها تلنگری به جامعه و جلب توجه برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است و امکانی را برای عامه مردم فراهم آورده تا با سهولت به کتاب‌های مورد نظر دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: ارتباط نسل جوان با کتاب در نمایشگاه کتاب محقق خواهد شد و برگزاری این نمایشگاه‌ها مقدمه‌ای خواهد بود تا شاهد ارتقای سطح مطالعه کتاب در استان و به دنبال آن در کشور باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار