مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مدعی است 47 دکه مطبوعاتی در استان مجوز فعالیت دارند اما بر اساس بررسی‌های میدانی روزنامه همشهری، تعداد کیوسک‌هایی که به توزیع نشریات مشغول هستند، کمتر از انگشتان یک دست است.
کد خبر: ۱۹۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 02 March 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مدعی است 47 دکه مطبوعاتی در استان مجوز فعالیت دارند اما بر اساس بررسی‌های میدانی "روزنامه همشهری" ، تعداد کیوسک‌هایی که به توزیع نشریات مشغول هستند، کمتر از انگشتان یک دست است.
کیوسک‌های مطبوعاتی استان حال و روز چندان خوبی ندارند. تعداد کیوسک‌های توزیع نشریات و روزنامه با آماری که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آن اشاره می‌کند، اصلا قابل قیاس نیست.

ضرورت ساماندهی و زیباسازی کیوسک‌های موجود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که 47 دکه فروش مطبوعات از این اداره کل مجوز دریافت کرده‌اند، در پاسخ به محدود بودن مراکز عرضه روزنامه و نشریات، از بررسی وضعیت و فعالیت این کیوسک‌ها و ساماندهی آنها در آینده نزدیک خبر می‌دهد.
«علی غیاثی» می‌افزاید: صاحبان این کیوسک‌ها در سال‌های گذشته حتی برای تمدید مجوز خود اقدام نکرده‌اند و هیچ مجوز جدیدی هم در سال‌های اخیر صادر نشده است.
وی ادامه می‌دهد: فضاهای این کیوسک‌های مطبوعاتی باید از سوی شهرداری تامین شود از این رو توسعه، مدیریت، ساماندهی و سایر امور مربوط به کیوسک‌ها به‌عهده شهرداری است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به کم‌توجهی به کیوسک‌های مطبوعاتی استان در سال‌های اخیر، می‌افزاید: لازم است که با همکاری نماینده جامعه مطبوعات استان، شورای شهر، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این فضاها مورد بررسی قرار گیرند.
وی می‌گوید: یکی از مشکلات کیوسک‌های مطبوعاتی استان این است که مالکان این کیوسک‌ها با فروش مطبوعات، بازگشت سرمایه و درآمدی ندارند از این رو فعالان این عرصه به فروش تنقلات، سیگار و مانند آن روی آورده‌اند که با مجوزی که برای‌شان صادر شده، مطابقت ندارد.
وی بر ضرورت داشتن نگاهی نوین به کیوسک‌های مطبوعاتی استان تاکید و پیشنهاد گل فروشی در این کیوسک‌ها در کنار فروش نشریات و مطبوعات را مطرح می‌کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به نقش این کیوسک‌ها در زیبایی شهر بر ضرورت ساماندهی ظاهری این فضاها هم تاکید می‌کند. وی می‌افزاید: کیوسک‌های قدیمی شهر نما و ظاهر زیبایی ندارند و باید به طراحی جدید و ساماندهی آنها اقدام شود.

آمادگی شهرداری برای ایجاد کیوسک‌های جدید
شهردار یزد با تاکید بر این‌که هیچ محدودیتی برای صدور مجوز ایجاد کیوسک‌های مطبوعاتی در شهر وجود ندارد، می‌گوید: با فعالیت این کیوسک‌ها تنها در قالب کارهای انتفاعی از جمله عرضه کالاهای غیرفرهنگی موافق نیستیم بلکه باید در کنار عرضه این اقلام، کار فرهنگی هم انجام دهند.
«محمدرضا عظیمی‌زاده» اظهار می‌کند: درسال‌های اخیر هیچ درخواستی برای ایجاد کیوسک‌های مطبوعاتی در شهر یزد به شهرداری ارائه نشده است.
وی ادامه می‌دهد: در صورتی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای لازم را برای متقاضیان صادر کند، شهرداری هم نهایت همکاری را برای ایجاد کیوسک‌های جدید خواهد داشت.
عظیمی‌زاده می‌گوید: در حال حاضر 3 کیوسک مطبوعاتی زیر نظر شهرداری یزد فعال هستند که به امر توزیع نشریات و روزنامه‌ها مبادرت دارند.

سپردن کیوسک‌ها به اهالی مطبوعات
رئیس خانه مطبوعات استان اما به مخالفت‌های شورای شهر برای ایجاد کیوسک‌های مطبوعاتی اشاره می‌کند ومی‌افزاید: درخواست‌های متعددی در این باره به شورای شهر ارسال شده که با آن موافقت نشده است.
«مسعود ارکان» ادامه می‌دهد: خانه مطبوعات استان بارها برای ایجاد کیوسک‌های مطبوعاتی یکنواخت و زیبا در شهر اعلام آمادگی کرده اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.
وی می‌افزاید: از سوی دیگر هیچ نظارتی بر کیوسک‌های مطبوعاتی که در حال حاضر فعال هستند نیز وجود ندارد و به امان خدا رها شده‌اند. وی همچنین پیشنهاد واگذاری کیوسک‌های مطبوعاتی استان به مسئولان نشریات محلی و کشور را مطرح می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار