معاون فرهنگی قوه قضاییه:
معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به ضرورت ارتقای سطح کمی و کیفی مسابقات سراسری قوه قضائیه، اظهار کرد: قوه قضائیه به دلیل نوع رسالت خود باید آراسته به عدالت قرآن باشد.
کد خبر: ۱۹۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 02 March 2016
به گزارش تابناک یزد، حجت السلام و المسلمین "هادی صادقی" در آئین اختتامیه سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که به میزبانی استان یزد برگزار شد،‌ رعایت استانداردهای بین المللی قرآنی را از جمله مهمترین شاخص‌های این دوره از مسابقات دانست و بیان کرد: تدوین و اجرای برنامه‌های قرآنی مستمر در طول فصول سال در دادگستری‌ها و نهادهای وابسته به دستگاه قضایی را از دیگر ویژگی‌های مسابقات سراسری قرآن کریم در قوه قضائیه است.

وي اجرای دستورات قرآن را از جمله رسالت‌های فعالان قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) با هدف اجرای دستورات قرآن‌ کریم ایجاد و منشا تحولات بزرگ فرهنگی و اجتماعی در دنیاست.

صادقي تلاوت قرآن کریم را کلاس اول شناخت قرآن و درک دستورات الهی را از دیگر کلاس‌های کسب معرفت، اخلاق و آموزش سبک زندگی قرآنی دانست و بیان کرد: شناخت مسیر قرآن از جمله ضرورت‌های رفتاری جامعه اسلامی است.

وي همچنين درمان بیماری‌های حسد و تکبر را از جمله ویژگی‌های انس با قرآن عنوان کرد و ادامه داد: تدوین برنامه‌های گسترده قرآنی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در دستور کار معاونت فرهنگی قوه قضائیه است.

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی قوه قضائیه شرکت 10 هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه در مقاطع شهرستانی،‌ استانی و منطقه‌ای را از دیگر ویژگی‌های سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: مشارکت این دوره از مسابقات قرآنی قوه قضائیه نسبت به دور قبل 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

صادقی همکاری با موسسات قرآنی کشور در راستای اجرای طرح جامع قرآنی قوه قضائیه را از جمله اقدامات در دستور کار قوه قضائیه دانست و بیان کرد: برنامه "قرآن در خانه"‌ نيز در همين راستا با هدف آشنایی بیش از پیش خانواده‌های کارکنان در قوه قضائیه اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار