مسئول کشتارگاه‌های دامپزشکی يزد خبر داد؛
مسئول امور کشتارگاه‌های اداره کل دامپزشکی استان یزد با تاكيد بر اين كه کشتار بدون نظارت و غیر اصولی مخاطره‌آمیز است، اعلام كرد: بازرسی‌های بهداشتی و شرعی کارشناسان دامپزشكي بر روند استحصال گوشت قرمز در كشتارگاه‌هاي يزد منجر به معدوم‌سازي 17 هزار و 900 کیلوگرم گوشت آلوده در يازده ماه امسال شده است.
کد خبر: ۱۹۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 05 March 2016
به گزارش تابناک یزد،  دکتر "سید مهدی موسوی‌پور" اظهار كرد: در ياده ماه سال‌جاري تعداد بیش از 175 هزار و 600 مورد نظارت بهداشتی و شرعی روی دام‌های سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه‌های استان صورت گرفته است.

وي گفت: اداره کل دامپزشکی استان یزد در راستای اجرای اهداف و سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور و با بهره‌‌مندی از ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی، نظارت بر سلامت دام‌ها قبل از ذبح، بررسی سلامت لاشه‌ها و حمل بهداشتی را در کشتارگاه‌های دام استان یزد به اجرا در می‌آورد.

موسوي‌پور تصريح كرد: در کشتارگاه‌ها پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید سلامت، لاشه‌ها ممهور به مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی می‌شوند و با حفظ موازین بهداشتی به وسیله خودروهای مجهز به سردخانه به مراکز توزیع حمل می‌شوند.

وي افزود: بر اساس این گزارش، طی بازرسی‌های بهداشتی و شرعی کارشناسان بر روند استحصال گوشت قرمز میزان 17 هزار و 900 کیلوگرم گوشت آلوده در کشتارگاه‌های دام معدوم شده است.

وي در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار و حمل اشاره كرد و گفت: کشتار بدون نظارت و غیر اصولی مخاطره‌آمیز است و می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود.

ایسنا یزد، مسئول امور کشتارگاه‌های اداره کل دامپزشکی استان در پايان تاكيد كرد: از شهروندان خواهشمندیم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه یا خرید گوشت‌های فاقد مهر بهداشتی و کشتار شده در خارج کشتارگاه جداً خودداری كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار