معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران
معاون سازمان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آغاز گشت ویژه نظارتی از میادین میوه و تره‌بار به منظور برخورد با میوه قاچاق خارجی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 05 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حسین اصغر‌زاده با اشاره به اینکه 200 بازرس مستقیم و 100 بازرس اصناف در سطح استان نظارت بر بازار شب عید را بر عهده دارند، اظهار کرد: نظارت بر کالا و اقلام پر تقاضا از وظایف محوله نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران است.

معاون سازمان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه طی بازدید‌های صورت گرفته از بازار، قیمت‌ کالاها متعادل است و تنها شاهد افزایش قیمت پیاز هستیم که آن هم مختص به استان مازندران نیست، بلکه در کل کشور افزایش یافته است، افزود: بازرسان وظیفه دارند بر قیمت کالاهای پر تقاضا نظارت کنند و خرید و فروش را تطبیق دهند و اگر بیشتر از سود و ضرایب تعیین شده باشد با واحدهای صنفی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های نظارتی در مازندران از امروز 15 اسفندماه به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد، گفت: امروز گشت ویژه نظارتی از میادین میوه و تره‌بار در شهرستان‌های ساری، قائم‌شهر و بابل به منظور برخورد با میوه قاچاق خارجی آغاز شد که از بازرسی‌های صورت گرفته از این سه مرکز میوه قاچاق مشاهده نشده است.

معاون سازمان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: فعالیت‌های نظارتی ویژه نوروز از امروز در استان آغاز شده و تا 15 فروردین ماه 95 ادامه دارد و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و سایر تخلفات با شماره 124 تماس بگیرند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم انجام شود.

اصغرزاده اظهار کرد: برای جلوگیری از تخلفات قرار شد دوره‌های آموزشی که برای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف برگزار می‌شود، واحدهای صنفی با قوانین و مقررات مربوطه آشنا شوند تا از میزان تخلفات در سطح بازار کم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این روزها واحدهای صنفی با مراجعه‌کنندگان زیادی روبه‌رو است، رعایت انصاف و عدالت را سرلوحه کاری خود قرار دهند و توجه به درج قیمت و صدور فاکتورها را داشته باشند.

معاون سازمان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مردم از واحدهایی خرید کنند که قوانین و مقررات قابل رویت مانند درج قیمت را رعایت کرده باشند و اگر واحد صنفی درج قیمت نداشته باشد، احتمال وجود تخلف امکان دارد.

اصغرزاده در پایان اضافه کرد: طی 11 ماهه امسال 20 هزار پرونده تخلفاتی در سطح استان تشکیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار