معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان در 17 اسفند، طرح‌های مهمی در این اداره کل به بهره‌برداری می‌رسد که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی اشاره کرد.
کد خبر: ۱۹۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 06 March 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان در 17 اسفند، طرح‌های مهمی در این اداره کل به بهره‌برداری می‌رسد که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی اشاره کرد.
به گزارش همشهری «محسن ذاکری‌نیا» افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به احیای بازارچه‌های دروازه شاهی و چهارسوق به عنوان بازارچه‌های صنایع دستی و همچنین بهره‌برداری از طرح ساماندهی میدان امیرچخماق اشاره کرد. وی اضافه کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که در سفر رئیس جمهوری به یزد افتتاح خواهد شد، بهره‌برداری از ساختمان مالیه قدیمی شهر یزد است. ساختمان دارایی قدیم یزد که متعلق به دوران پهلوی است، نمای بیرونی آن با مصالح آجر و تزئینات معماری آن با آجر قالبی و کاشی مرمت شده است.
ذاکری‌نیا اظهار کرد: این ساختمان در گذشته اداره اقتصادی و دارایی استان بوده و پس از آن تا حدود یک سال پیش نیز به عنوان هنرستان هنرهای تجسمی دختران، کاربری داشته است.  به‌گفته وی مرمت و احیای این بنای تاریخی از اواخر سال گذشته آغاز شده و اکنون قرار است بعد از 11 ماه با هزینه 25 میلیارد ریالی، همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان افتتاح شود.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد: طبقه اول این ساختمان برای فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری خارجی و طبقه دوم به عنوان موزه مالیه استان در نظر گرفته شده است. وی افزود: کارهای مرمتی این بنا شامل آجرسازی، رنگ آمیزی و سنگ کشی است که با حفظ معماری سنتی انجام شده است.
ذاکری‌نیا گفت: بازارچه‌های چهارسوق و دروازه شاهی هم امسال با اعتباری بیش از400‌میلیون تومان با حفظ معماری سنتی با کاربری بازارچه‌های صنایع‌دستی احیا و مرمت شده اند. وی افزود: این 2‌بازارچه قدیمی در گذشته غیرفعال بوده اند، اما در مدت کوتاهی عملیات مرمتی آنها انجام شد تا همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان افتتاح شوند.
همشهری یزد، ذاکری‌نیا بیان کرد: این بازارچه‌ها در گذشته در کنار مسجد جامع یزد مهجور مانده بودند، با دایرشدن بازارچه صنایع دستی، رونق دوباره‌ای خواهند یافت و به یکی از مسیرهای گردشگری تبدیل خواهند شد. وی گفت: بهره‌برداری از طرح مرمت و بهسازی میدان امیرچخماق نیز همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان اتفاق می‌افتد. او از تلاش شبانه روزی برای اتمام عملیات کف‌سازی و بدنه سازی این میدان خبر داد. به گفته این مسئول، اداره کل میراث فرهنگی استان افزایش تعداد مراکز عرضه صنایع دستی به ویژه در محورهای گردشگری استان را در دستور کار قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار