مدیرکل ثبت اسناد مازندران
مدیرکل ثبت اسناداملاک مازندران از صدور سند مالکیت کاداستری برای 96 درصد اراضی ملی مازندران خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 13 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمدحسن بهادر، اظهار کرد: مقابله با زمین‌خواری نیازمند اجرای طرح کاداستر است و تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، مدیریت اراضی، راه و شهرسازی و سازمان نقشه برداری کشور باید برای اجرای این طرح اطلاعات لازم را در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک قرار دهند.

وی تصریح کرد: امسال برای 12 هزار و 274 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان سند مالکیت کاداستری صادر شده که با احتساب اسناد مالکیت صادره در سال‌های گذشته حدود 96 درصد از اراضی ملی استان دارای سند مالکیت شدند.

مدیرکل ثبت اسناداملاک مازندران جانمایی و پلاک‌گذاری یک میلیون و 60 هزار هکتار از اراضی ملی و تثبیت 100هزار هکتار از این اراضی در بانک جامع اطلاعات املاک کاداستر را از دیگر اقدام‌های اداره‌کل درسال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: تا پایان بهمن ماه سال جاری 346 برگ سند کاداستری به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شده است.

بهادر یادآور شد: در صورت اجرای کامل طرح کاداستر و قانون جامع حدنگار که در اسفند سال گذشته تصویب شده است، مشخصات زمین در مختصات جهانی ثبت شود، دیگر کسی نمی‌تواند به اراضی دولتی دست‌اندازی کند.

وی در پایان ازجانمایی نقشه مختصات جغرافیایی 10هزار هکتار راه‌ها و حریم قانونی آن و 12 هزار هکتار حریم و بستر رودخانه‌ها در مازندران خبر داد و تصریح کرد: ادارات ثبت اسناد و املاک همانند گذشته آمادگی کامل برای مستندسازی املاک دولتی دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار