معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: قانون کنترل ساختمان به زودی به هیئت دولت ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۹۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 15 March 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حامد مظاهریان در جشن روز مهندس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش و وظایف جامعه مهندسی اظهار کرد: مهندسین باید به عنوان دیده‌بان شهر باشند و نسبت به هرگونه ساخت و ساز در سطح شهر باید حساس باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در تکمیل سخنان خود با بیان اینکه هر فردی در حیطه کاری خود باید نسبت به قوانین و مقررات آن حوزه آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشد، گفت: مگر می‌شود مهندسی از کنار ساختمانی عبور کند و ببیند که قوانین و مقررات ملی ساختمان رعایت نمی‌شود با بی‌تفاوتی از آنجا عبور کنند.

مظاهریان تصریح کرد: جامعه مهندسین باید در صورتی که خلافی صورت می‌گیرد آلام را به صدا درآورند و جلوی هرگونه کار خلافی که با جان انسان‌ها بازی می‌کنند، گرفته شود.

وی ادامه داد: جامعه مهندسی باید در شهر احساس قدرت کنند و اعتماد مردم را نسبت به کارهای خود جلب کنند و حیطه کاری خود را با رعایت حقوق شهروندی گسترش دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر اینکه مهندسین به عنوان دیده‌بان هر شهر هستند، تصریح کرد: در صورت بروز تخلف توسط هر فرد و دستگاهی چه شهرداری، چه راه و شهرسازی و دیگر ارگان‌ها جامعه مهندسی باید جلوی آن بایستد در آن صورت مردم مهندسین را باور می‌کنند و نهایت همکاری را با آن‌ها خواهند داشت.

مظاهریان تصریح کرد: قانون کنترل ساختمان به زودی به هیئت دولت ارائه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قانون جدید کنترل ملی ساختمان بیان کرد: در قوانین جدید مهندسین نقش مهم و حساسی دارند که در این قانون پروانه ساختمان به نام مهندسین خواهد بود.

به گزارش فارس پنجم اسفندماه به نام روز مهندس نامگذاری شده که جشن روز مهندس به دلیل تقارن یافتن با ایام فاطمیه، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی امشب با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی و جامعه مهندسین در سالن شهید ایزدپناه با اجرای برنامه‌های شاد برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار