در آخرين روز اسفند ماه 94 محقق شد
در آخرین روز از اسفند ماه و در آستانه سال جدید؛ سه طرح عمرانی در مرزن آباد به بهره برداری رسید و از كتاب «فرهنگ عامه مرزن آباد» رونمایی شد.
کد خبر: ۲۰۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 20 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، شهردار مرزن در آیین افتتاح سه طرح عمرانی این شهر در سالن اجتماعات شهرداری با اشاره به افتتاح و كلنگ زنی چند طرح عمرانی در مرزن آباد اظهار كرد: در جهت رشد و توسعه گام‌هایی خوبی در مرزن آباد برداشته شد كه حاصل تلاش و حمایت شورای شهر و سایر مسئولین بوده است.

جعفر ردایی افزود: یكی از خلاهایی كه در مرزن آباد وجود داشت عدم امكانات لازم برای بانوان بوده است كه در واحد فرهنگی شهرداری و با پیشنهاد مسئول كمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن به تصویب اعضای شورای شهر جهت اختصاص پاركی ویژه بانوان رسید.

وی از اختصاص قطعه زمینی به مساحت 700 متر برای پارك ویژه بانوان در مرزن آباد خبر داد و گفت: در فاز نخست امكانات اولیه ورزشی و محصور كردن جزء برنامه ها است كه به زودی انجام می شود و در فازهای بعدی نیز به امکانات دیگر مجهز خواهد شد.

شهردار مرزن آباد در خصوص كتاب «فرهنگ عامه مرزن آباد» بیان كرد: این كتاب توسط دکتر محمدهادی منصوری و دکتر یعقوب شربتیان و با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر مرزن آباد در یک چارچوب تحقیقاتی و دانشگاهی به چاپ رسیده و در اختیار فرهیختگان و مردم منطقه قرار می گیرد.

ردایی یاد آور شد:این کتاب مشمتل بر آداب و سنن گفتاری، رفتاری، مادی، تاریخی و آئین بومی محلی،نظام خانواده ، مراسم و سنت های شفاهی، آلات موسیقی، معماری و مسکن، غذا، پوشاک و اعتقادات و باورهای عامیه مردم منطقه مرزن آباد می باشد.

وی تصریح کرد: این مجموعه حاصل تلاش گروهی از دانشجویان دوره دکترای مرکز علوم تحقیقات دانشگاه آزاداسلامی تهران و در راس آنها دکتر محمدهادی منصوری و دکتر یعقوب شربتیان بوده که به رشته تحریر درآمد.

این مسئول خاطر نشان كرد:مطالب این کتاب بدون توجه به قومیت و یا محل خاص بر اساس یافته های علمی و تحقیقی خود اعضای گروه تهیه شده و به نوعی می تواند برای معرفی فرهنگ اصیل منطقهو جمع آوری اطلاعات و سنت هایی که در حال فراموشی هستند نقش مهمی ایفا کرده و گامی مهم برای حفظ و تداوم فرهنگ منطقه باشد.

ردایی با بیان اینكه بودجه امسال شهرداری 4 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است ابراز كرد: همه این اعتباراتبه طور كامل محقق شد.

وی در خصوص پروژه های عمرانی امروز گفت: سرویس بهداشتی مركز شهر با 30 چشمه با هزینه ای بالغ بر 250 میلیون تومان، سرویس بهداشتی و نمازخانه پمپ بنزین شهر با 8 چشمه توسط بخش خصوصی،سرویس بهداشتی و نمازخانه پارك سعد آباد با هزینه ای بالغ 110 میلیون تومان احداث و به بهره برداری رسید.

شهردار مرزن آباد در پایان گفت: پروژه زیرسازی بلوار امام رضا نیز تكمیل شد ولی اداره راه هنوز به بهره برداری نرسانده است و طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار