فرماندار ابرکوه گفت: در تعطیلات نوروزی امسال بیش از 250 هزار مسافر نوروزی و گردشگرخارجی وارد این شهرستان شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد نشان می دهد.
کد خبر: ۲۰۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 04 April 2016

به گزارش تابناک یزد،سید نبی رسولی  اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی 81 هزار و 555 نفر گردشگر داخلی و خارجی از آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

وی افزود: در همین مدت 19هزار و 691 نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش ، شهرداری و مامورسراهای ادارات و نهادها و دیگر مراکز اقامتی شهرستان ابرکوه اسکان یافتند.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه بخاطر قرار گرفتن در مسیر جاده طریق الرضا(ع) و ورودی استان یزد از مسیر استانهای فارس ، اصفهان ، یاسوج ، خوزستان ، بوشهر و داشتن جاذبه های دیدنی تاریخی و طبیعی مسافران بیشتری از این شهرستان دیدن می کنند.
رئیس ستاد تسهیلات نوروزی ابرکوه بابیان اینکه سرو 4500 ساله ابرکوه و خانه آقازاده بیشترین بازدید کننده را داشته است تصریح کرد: منزلگاه امام رضا(ع) ، موزه مردم شناسی ، مسجد جامع ، گنبد عالی ،یخچال ، بافت قدیم شهر ابرکوه مورد بازدید مسافران نوروزی قرارگرفته است.
رسولی خاطرنشان کرد: ابرکوه به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور دارای بیش از 400 اثر تاریخی ، هفت اثر ناملموس، سه اثر طبیعی ، دو موزه شامل موزه مردم شناسی (خانه صولت) و موزه عبرت (خانه حسینیان) می باشد که تا کنون تعداد 124 اثرآن ازجمله موسیقی مراسم محرم ابرکوه به ثبت آثار ملی ایران رسیده است .
ابرکوه در فاصله 140 کیلومتری غرب یزد و در مسیر جاده اصلی یزد شیراز قرار دارد و فاصله آن تا شیراز 300 کیلومتر و اصفهان 280 کیلومتر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار