رئيس گروه دانشکده معماری دانشگاه یزد:
بسمه تعالی رئيس گروه معماري دانشكده هنر و معماري دانشگاه يزد: رئيس گروه دانشکده معماری دانشگاه یزد گفت: راه‌اندازي مركز رشد هنر، گامي بلندي در جهت توسعه معماري، هنر و صنايع دستي است.
کد خبر: ۲۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 09 April 2015
به گزارش تابناک یزد، در راستاي راه‌اندازي مركز رشد هنر، كه به طور مشترك در دستور كار دانشگاه يزد و پارك علم و فناوري يزد قرار دارد، جلسه‌اي با حضور مديران و مسئولان دانشكده هنر و معماري دانشگاه يزد و مسئول راه‌اندازي مركز رشد هنر برگزار گرديد.
 در اين جلسه كه در محل دانشكده معماري برگزار شد، طرفين بر همكاري نزديك و استفاده از ظرفيتهاي متقابل به منظور راه‌اندازي سريع اين مركز تأكيد نمودند.
دكتر محمدحسين آيت‌اللهي، رئيس گروه معماري با اشاره به توانمندي هاي آموزشي و پژوهشي و سابقه ديرين دانشگاه و نيز ظرفيتهاي بزرگ بافت تاريخي و معماري غني يزد، راه‌اندازي اين مركز در جوار دانشگاه را در جهت اجرايي‌سازي ايده‌ها و كمك به توسعه توانمنديهاي فارغ‌التحصيلان و نيز حل مشكلات بافت و جذب گردشگر مفيد و مؤثر ارزيابي نمود.
دكتر علي اكبر كوششگران، نماينده دانشگاه يزد در اجرايي‌سازي تفاهم‌نامه راه‌اندازي مركز رشد هنر نيز ضمن تأكيد بر علاقمندي و آمادگي دانشكده معماري، اولويت‌بندي فعاليتهاي آتي و تأمين بهترين فضاي ممكن براي راه‌اندازي مركز را مهمترين موضوع حال حاضر اين مركز دانست.
در ادامه، علي اكبر قيومي، نماينده پارك علم و فناوري يزد با اشاره به فعاليتهايي كه تاكنون به منظور راه‌اندازي مركز رشد هنر انجام يافته است.، همكاري نزديك با دانشكده معماري را نقطه اميد و قوت اين فرآيند دانست.
وي ظرفيتهاي قانوني و اعتباري پارك علم و فناوري يزد در حمايت از مؤسسات مستقر را برشمرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفيتهاي غني فرهنگي و معماري استان يزد، مركز رشد هنر مي‌تواند به سرعت به مركزي بزرگ براي توسعه كارآفريني و فناوري در حوزه‌هايي همچون صنايع دستي، معماري، گردشگري تبديل شود.
شايان ذكر است مركز رشد هنر، با همكاري سه جانبه دانشگاه يزد، پارك علم و فناوري يزد و معاونت علمي رياست جمهوري (ستاد توسعه فناوريهاي نرم) راه‌اندازي خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار