رئیس کمیسیون گردشگری اتاق سمنان مطرح کرد:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سمنان با تاکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری استان کار بسیار سختی نیست، استراتژی اسکان در استان را به عنوان مقصد گردشگری، نقشه راه اعلام کرد.
کد خبر: ۲۱۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 13 April 2016
سهراب حکیم صبح چهارشنبه در ششمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان سمنان با حضور رودی فلورین نماینده یونیدوبا محوریت طرح تکاپو در محل سالن جلسات این اتاق، بسط و توسعه صنعت گردشگری را مشروط به تعامل و همکاری دو جانبه فی مابین بخش خصوصی و دولت قلمداد کرد و بیان داشت: توسعه صنت گردشگری با توجه به پتانسیل های موجود در استان کار بسیار سختی نیست، فقط نیاز به کمی همکاری، مشارکت و فرهنگ سازی است.

وی شاخص های گردشگری استان سمنان را با دو آیتم، ابنیه تاریخی و طبیعت گردیبرشمرد و اضافه کرد:استراتژی اسکان استان بعنوان مقصد گردشگری نقشه راه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سمنان تصریح کرد:اینکه می گویند در صنعت توریسم و گسترش آن به خوبی عمل نکرده ایم به این خاطر است که در سنوات گذشته از سوی دولتمردان توجه کافی به این موضوع نشده و طی دو سال اخیر نگرشی تازه به این صنعت وارد شده است.

ضرورت اقدام عملی برایبهبود و رونق گردشگری در ایران

نماينده سازمان جهاني يونيدو (توسعه صنعتي وابسته به سازمان ملل متحد) نیز در این نشست با اشاره به ظرفيت بالاي جذب گردشگران در ايران گفت: گردشگري در دنيا مجموعه اي بسيار پيچيده و داراي بازيگران فراوان است كه در ايران بايد با اقدام هاي عملی در صدد بهبود و رونق آن در سطح كشور باشيم.

رودي فلورين افزود: در مقياس جهاني در كشورهاي آمريكاي لاتين، كلمبيا بهخوبي توانسته از ظرفيت هاي گردشگري نهايت بهره را ببرند و كشور آذربايجان در منطقه برنامه مفيدي را دراين زمينه تاكنون در سطح جهان ارايه داده است.

وی اظهار داشت: همه كشور ها از منابع طبيعي و جاذبه هاي گردشگري زيادي برخوردارند اما پيشرفت بعضي از آن ها در زمينه جذب گردشگر نشان دهنده توجه ويژه اين كشورها به آموزش، تدوين برنامه هاي دراز مدت و رقابت با استاندار هاي جهاني است.

واحدی برای مباشرت گردشگری در استان سمنان ایجاد شود

نماينده سازمان توسعه صنعتي وابسته به سازمان ملل متحد خاطرنشان كرد: اولين كار ساختاری در استان سمنان ايجاد واحدی برای مباشرت گردشگری و ايجاد ارتباط و برنامه ريزی های دقيق و ارايه خدمات فنی و مشاوران به كارورزان بخش گردشگری است.

فلورين ادامه داد: در كشور ايران و استان سمنان ظرفيت هاي بالايي برجذب گردشگر خارجي وجود دارد و در همين ارتباط نشستي با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و صندوق كار آفريني اميد برگزار شد.

وي يادآور شد: در اين نشست ها از نظر سياست گذاری، امنيت جاده ای، مسايل زيست محيطی و همكاری سازمان يونيد و با سازمان ها و نهادهای گردشگری در ايران تصميماتی اتخاذ شده است.

ایجاداقامتگاه های بومی و محلی در راستای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار

نماينده سازمان توسعه صنعتی وابسته به سازمان ملل متحد تصريح كرد: ايجاد يك شبكه با كيفيت از اقامتگاه های بومی و محلی در استان سمنان و فراهم كردن بستر تجربه گردشگري براي مردم زمينه اشتغال پايدار و رونق اقتصادي را فراهم خواهد كرد.

فلورين ادامه داد: باسازي راه هاي مواصلاتي بين استاني و شهري و روستاهاي و توسعه جاده شرق به غرب استان سمنان مي تواند به جذب گردشگر و علاقه گشت زني مسافران به استان سمنان را افزايش دهد.

وي با بيان اين كه استان سمنان با تلاش هاي مستمر سازمان يونيدو، در زمان حاضر به شبكه گردشگري «اسلو فود» وصل است، یادآور شد: اسلوفود یک شبكه گردشگري جهاني است و مهم ترين غذا هاي سنتي و جاذبه هاي گردشگري كشور هاي جهان كه به اين شبكه عضو باشند را به مردم دنيا مي شناساند.

نماينده سازمان توسعه صنعتي وابسته به سازمان ملل متحد گفت: بودجه اي را سازمان يونيدو براي تبليغات و آشنايي مردم در سراسر دنيا از جذب هاي گردشگري استان سمنان در نظر گرفته است و با جذب كارآفرين و درگير كردن بخش هاي مختلف گردشگري خصوصي، بستر حضور گردشگرخارجي در استان سمنان افزايش مي يابد.

مقرسازمان توسعه صنعتي ملل متحد (يونيدو) در كشور اتريش بوده وهدف اصلي آن ارتقا و تصريح توسعه صنعتی در كشورهای كمتر توسعه يافته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار