مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان
مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان لرستان در نشست هم اندیشی تشکلهای زیست محیطی لرستان گفت: بحث محیط زیست یک بحث ملی است و با ورود همه اعضاء جامعه و بویژه سازمانهای مردم نهاد می توان به حل مشکلات و معضلات آن امیدور بود و به اهداف مان در حفاظت از محیط زیست برسیم
کد خبر: ۲۱۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 13 April 2016

421828720_68878.jpg

به گزارش تابناک لرستان ، مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان لرستان در نشست هم اندیشی تشکلهای زیست محیطی لرستان گفت: بحث محیط زیست یک بحث ملی است و با ورود همه اعضاء جامعه و بویژه سازمانهای مردم نهاد می توان به حل مشکلات و معضلات آن امیدور بود و به اهداف مان در حفاظت از محیط زیست برسیم.

برپایه این گزارش ،نشست هماهنگی و هم اندیشی تشکلهای محیط زیستی استان لرستان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، اعضای هیئت مدیره شبکه تشکلهای محیط زیستی و دیگر سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن خیر مقدم و تبریک سال جدید از زحمات و تلاشهای همه انجمن های زیست محیطی استان در ایام نوروز و بویژه روز انس با طبیعت تشکر و قدر دانی نمود و عنوان کرد: بحث محیط زیست یک بحث ملی است و با ورود همه اعضاء جامعه و بویژه سازمانهای مردم نهاد می توان به حل مشکلات و معضلات آن امیدور بود و به اهداف مان در حفاظت از محیط زیست برسیم.

فتحی بیرانوندبا اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست که همه قوا را ملزم به حفاظت محیط زیست نمودند تصریح کرد : اگر این سیاست ها در سالهای گذشته اعمال می شد شاید الان بسیاری از مشکلاتی که امروزه با آن دست به گریبان هستیم پیش نمی آمد. اما با این وجود خوشبختانه در دولت دبیر و امید و همچنین در برنامه ششم توسعه بحثهای محیط زیست و آب در اولویت است.

وی خاطر نشان کرد:در استان لرستان هم با توجه به شرایط خاص آن و ظرفیت و تنوع زیستی بالا و همچنین مخاطراتی مانند مانند ریزگردها، زوال جنگلهای بلوط و .... که محیط زیست آن را تهدید می کند نیاز به عزم جدی و همگانی برای حفاظت از محیط زیستمان داریم که خوشبختانه با اراده ای در که در مدیریت ارشد استان و این اداره کل هست و همچنین حضور چشمگیر همه سازمانهای مردم نهاد استان ، نوید خوبی برای حل مشکلات زیست محیطی استان است.

فتحی بیرانوند بیان کرد: در یکی دو سال اخیر با وحدت و هم دلی دوستان و ورود همه عزیزان و تشریک مساعی آنها و تشکیل شبکه تشکلها اقدامات خوبی در راستای اهداف سازمان حفاظت محیط زیست صوت گرفته و حوزه تشکلهای محیط زیستی استان یکی از فعالترین شبکه تشکلهای محیط زیستی کشور است که فعالیت های زیست محیطی این اداره کل و سازمانهای مردم نهاد در سال گذشته خوشبختانه بازتاب خوبی داشته است و بعنوان نمونه رعایت مسائل زیست محیطی در ایام نوروز بویژه روز انس با طبیعت بوده که کمترین گزارشات را از تخریب طبیعت در این روز داشتیم و این نشان می دهد که مردم از آگاهی زیست محیطی بالایی برخوردار بوده و رفتار زیست محیطی مناسبی رو از خودشان نمایش می دهند که ضروریست بر روی موضوعات و مسائل فرهنگی تمرکز بیشتری شود و کار بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم به اهداف خود در زمینه حفاظت از محیط زیست برسیم.

همچنین در ادامه این جلسه رضا اسدی نایب رئیس شبکه تشکلهای محیط زیست استان گزارشی از عملکرد این شبکه در سال گذشته ارائه نمودند و همچنین نمایندگان تشکل های محیط زیستی از شهرستانهای استان گزارشی از فعالیت های انجام شده در ایام نوروز و بویژه روز انس با طبیعت ارائه نمودند.

لازم به ذکر است نمایندگان تشکلهای زیست محیطی استان در خصوص فعالیت های روز زمین پاک و همچنین ارئه پیشنهادات در خصوص جلسه ای که نمایندگان شبکه های زیست محیطی کشور در اردیبهشت ماه در عسلویه برگزار خواهد شد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار