در مصاف فولاد یزد
شاگردان «محمدرضا مهاجری» عصر امروز در حالی با یزدی‌ها پیکار می‌کنند که تیم یزدی نه در آستانه صعود است نه مخاطره سقوط دارد اما سیاه جامگان خراسان در اندیشه صعود روی زمین و هوادارانشان هم حساب باز کرده‌اند!
کد خبر: ۲۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷ 13 April 2015

هفته بيستم ليگ دسته اول فوتبال باشگاه هاي کشور امروز با يک بازي سرنوشت ساز براي نماينده استان دنبال مي شود و از ساعت 16:30 به داوري «رضا عادل» و کمک هايش «مهدي عاليقدر» و «مسلم صفري» در ورزشگاه جهان پهلوان تختي مشهد، تيم «سياه جامگان خراسان رضوي» به مصاف تيم فوتبال «فولاد يزد» مي رود تا ضمن انتقام شکست بازي رفت يک گام ديگر به صعود نزديک تر شود. واقعيت اين است که در اين ۳ هفته پاياني مسابقات ليگ دسته اول کشور، تيمي که بتواند با هوشياري و آرامش بازي هاي حساس باقي مانده را با پيروزي پشت سر گذارد و گوي رقابت از حريفان بربايد، مي تواند مدعي جدي صعود به ليگ برتر فوتبال کشور باشد.

روند پرنوسان سياه جامگان در بازي هاي اخير

تيم فوتبال «سياه جامگان» با وجود نمايش هاي درخشان در اغلب بازي هاي اين فصل، با نوساني غيرقابل انتظار روبه روست که مي تواند ناشي از برخي حاشيه ها باشد؛ اين تيم در ۵ مسابقه اخير از ۱۵ امتياز ممکن تنها به ۷ امتياز دست يافته تا با سقوط از جايگاه هاي بالاي جدول، در رتبه چهارم جدول گروه دوم قرار گيرد. شاگردان «محمدرضا مهاجري» ابتدا در کمال ناباوري در مشهد يک بر صفر مغلوب تيم شهرداري تبريز شدند، بعد از آن در يک بازي تحسين برانگيز «پاس همدان» (يکي از مدعيان صعود) را در خانه اش ۲ بر صفر مغلوب کردند. در بازي بعد ياران سياه جامه دست به کار بزرگي در مشهد زدند و تيم صدرنشين «مس رفسنجان» را با شکست يک بر صفر بدرقه کردند تا يک بار ديگر اميدها براي صعود تيم خراساني پررنگ شود. اما درست جايي که کسي انتظار نداشت، شکست سياه جامگان در يک مسابقه پرحاشيه در کرمانشاه و مقابل تيم قعر جدولي «راهيان» همه چيز را خراب کرد و نماينده استان با کامي تلخ سال ۹۳ را به پايان برد. هفته گذشته تيم فوتبال سياه جامگان در يک ديدار حساس به مصاف ديگر تيم مدعي يعني «پارسه» رفت و در تهران با تساوي بدون گل متوقف شد تا امتيازات ۲ بازي خانگي و يک مسابقه خارج از خانه باقي مانده براي صعود اين تيم، ارزشي دوچندان يابد.

ورزشگاه خوش يمن و انبوه تماشاگران

تيم «سياه جامگان» پس از شکست تلخ خانگي مقابل «شهرداري تبريز» در ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مکان بازي هاي خانگي خود را تغيير داد که البته تدبير سياه جامگان براي بازي در جمع پرشور طرفداران فوتبال «موثر» واقع شد و آن ها توانستند صدرنشين ليگ در اين گروه (مس رفسنجان) را در ورزشگاه تختي مشهد مغلوب کنند. امروز دومين مسابقه اين تيم طي فصل جاري در همين ورزشگاه برگزار مي شود که اميدواريم يک بار ديگر با حضور انبوه طرفداران، تيم سياه جامگان در اين ورزشگاه خوش يمن هر ۳ امتياز بازي را کسب کند. نقطه قوت ماجرا در اين است که تيم خراساني پس از بازي دشوار هفته آينده با تيم گل گهر در سيرجان، بازي آخر خود را هم دوباره در همين ورزشگاه برگزار مي کند که شانس پيروزي شاگردان مهاجري را دوچندان مي کند.

تلاش «فولاد يزد» با سرمربي جديد

تيم فوتبال «فولاد يزد» در اين فصل براي اولين بار سکان هدايت خود را به يک سرمربي تازه وارد «کروات» داد. «دينکو يليچيچ» که تا ۲ هفته قبل سرمربي تيم يزدي بود، کارنامه اي قابل توجه در فوتبال اروپا داشت. او آناليزور تيم ملي فوتبال کرواسي در جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل بود و به جز اين داراي سابقه بازي در تيم ملي کرواسي و «ديناموزاگرب» و همچنين عهده‌دار هدايت تيم ملي اميد از زير ۲۳ سال کرواسي تا قبل از ورود به ايران بود. از طرفي برخورداري از بالاترين مدرک مربيگري از اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) انتظارات را از اين سرمربي خارجي بسيار بالا برده بود. البته کارنامه «يليچيچ» نيز کارنامه فني چندان بدي در يزد نبود؛ مثلاً جالب است بدانيد يزدي ها با همين سرمربي کروات توانستند در ورزشگاه شهيد نصيري يزد تيم سياه جامگان خراسان رضوي را با گل هاي «سيدعبدا... حسيني» (مدافع پيش تاخته يزدي ها) در دقيقه ۸ و «علي بيک زاويه» مهاجم باتجربه فولاد در دقيقه ۵۸ براي اولين بار طي ۲ فصل اخير شکست دهند. (ديدار رفت فصل گذشته اين ۲ تيم با تک گل «هادي خيري» در مشهد به سود تيم خراساني رقم خورد و در بازي برگشت هم حاصل تلاش ۲ تيم در يزد تساوي بدون گل بود) تک گل تيم سياه جامگان را در بازي رفت اين ۲ تيم در فصل جاري «حميد غلامي» مهاجم آماده تيم سياه جامگان در دقيقه ۶۴ به ثمر رساند که البته براي گريز از شکست کافي نبود اما در بازي امروز «دينکو يليچيچ» کروات جاي خود را به «رضا شيردل» سرمربي دروازه بان هاي اين تيم داده است که علت اين اتفاق دير بازگشتن سرمربي خارجي از سفرش در تعطيلات نوروزي به کشورش و اقدام هيئت مديره مبني بر کنار گذاشتن وي از سرمربيگري تيم بود.

«شيردل» سرمربي جديد فولاد يزد نيز هفته قبل در اولين تجربه اش نتوانست در خانه از پس تيم قعرنشين «شهرداري بندرعباس» بربيايد و بازي اين دو تيم با تساوي بدون گل خاتمه يافت تا اميدهاي تيم مدعي سياه جامگان براي شکست فولاد يزد در مشهد بيشتر شود.

در جمع بازيکنان تيم فولاد يزد هم البته يک بازيکن نام آشنا براي فوتبال خراسان رضوي به چشم مي خورد که کسي نيست جز «روح ا... سلطاني» بازيکن سابق خط مياني تيم فوتبال «پيام خراسان رضوي» بقيه بازيکنان تيم «فولاد يزد» به جز «عليرضا بيک زاويه» بازيکناني کم تجربه اما دونده هستند که در مقايسه نفر به نفر با بازيکنان تيم «سياه جامگان» بايد گفت کفه ترازو را به سود بار فني تيم ميزبان سنگين تر مي کنند و همين نکات روشن باعث مي شود تا اميدواري ها براي پيروزي خانگي خراساني ها پررنگ تر باشد. واقعيت اين است که با توجه به نزديکي امتياز تيم هاي مدعي در اين ۳ بازي پاياني نبايد هيچ چيز را به قضا و قدر سپرد و بايد از همه تلاش ها براي کسب پيروزي بهره برد تا تيم شايسته و توانمند سياه جامگان با درايت مسئولان و البته دانش سرمربي خود پس از ۲ فصل پراسترس به رقابت هاي ليگ برتر راه يابد.

برنامه ساير بازي هاي امروز: داماش گيلان - صنعت نفت آبادان (ورزشگاه شهيد عضدي رشت). مس رفسنجان - راهيان کرمانشاه (ورزشگاه تختي رفسنجان). شهرداري بندرعباس - گل گهر سيرجان (ورزشگاه خليج فارس بندرعباس). شهرداري تبريز - پارسه تهران (ورزشگاه تبريز). (توضيح: تيم «پاس همدان» در اين هفته استراحت دارد.)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار