مدیر‌کل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی
مدیر‌کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دو سال اخیر جلوی واردات برنج گرفته شده است، گفت: سال گذشته 744 هزار تن واردات برنج به کشور داشته‌ایم در حالی‌که در سال 92، یک‌میلیون و 950 هزار تن واردات برنج به کشور را شاهد بودیم.
کد خبر: ۲۲۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 30 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، کاوه خاکسار در جلسه کمیته فنی برنج استان که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد با بیان اینکه برنج مهم‌ترین محصول استراتژیک کشور است، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی 9 محصول را به‌عنوان محصول استراتژیک در طرح خوداتکایی با محوریت اقتصاد ‌مقاومتی در شورای اقتصاد به تصویب رساند و به شورای اقتصاد‌ مقاومتی ارائه کرده است.

وی افزود: یکی از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ششم توسعه، افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی و استراتژیک است.

مدیر‌کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه زراعت برنج یکی از پروژه‌هایی است که در آن افزایش عملکرد در واحد سطح مورد توجه قرار گرفته است، افزود: پروژه‌های تدوین شده در طرح خوداتکایی بر دو محور افزایش کارایی مصرف آب و افزایش عملکرد در واحد سطح استوار است.

خاکسار خاطرنشان کرد: شاید در دو استان گیلان و مازندران مشکل منابع آبی کمتر از سایر استان‌ها باشد اما مشکل منابع آب وجود دارد و باید طرح‌هایی اجرا شود تا افزایش بهره‌وری در مصرف آب و افزایش عملکرد در واحد سطح را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر این است کشت برنج تنها در دو استان مازندران و گیلان انجام شود و در سایر استان‌ها کشت برنج به‌دلیل عدم کارایی اقتصادی مصرف آب توجیه ندارد.

مدیر‌کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با افزایش عملکرد در زراعت برنج در دو استان مازندران و گیلان، می‌توان نیاز کشور را تامین و سبب کاهش واردات برنج شد.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر جلوی واردات برنج گرفته شده است، گفت: سال گذشته 744 هزار تن واردات برنج به کشور داشته‌ایم در حالی‌که در سال 92، یک‌میلیون و 950 هزار تن واردات برنج به کشور را شاهد بودیم.

مدیر‌کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر کاهش واردات برنج و افزایش تولید این محصول است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار