مدیرکمیته امداد شهرستان بهمئی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 8 میلیارد ریال در زمینه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان بهمئی هزینه شده است.
کد خبر: ۲۲۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 01 May 2016
به گزارش سایت خبری کمیته امداد استان حیدر خداپرست گفت:كمیته امداد شهرستان بهمئی در راستای رفع نیازها و حمایت خانواده های بی بضاعت و جلوگیری از سوء تغذیه كودكان، طرح جلوگیری از سوء تغذیه كودكان زیر شش سال را اجرا نموده است.
وی با توجه به این که طرح مزبور با همكاری شبكه بهداشت و درمان اجرا می شود، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون یک میلیارد و 430میلیون ریال بین 200 كودك زیر شش سال بی بضاعت تحت حمایت این طرح در شهرستان بهمئی پرداخت شده است.
خداپرست افزود: این كودكان به صورت مستمر مورد پایش قرار می گیرند و در صورتی كه روند رشد كودكی مطلوب شود از چرخه حمایتی خارج و كودكانی كه دچار اختلال در تغذیه هستند وارد چرخه حمایتی می شوند.
وی كاهش و جلوگیری عوارض ناشی از سوء تغذیه در سنین بالاتر را مهم ترین هدف اجرای این طرح عنوان كرد و گفت: از مهمترین عوامل ایجاد کننده سوتغذیه در کودکان، بی سوادی والدین، ناآگاهیهای تغذیه ای، اعمال روشهای نادرست در تغذیه کودکان، دسترسی ناکافی به خدمات بهداشتی و آب آشامیدنی سالم،کمبود مواد غذائی،پایین بودن درآمد خانوار و رعایت ننمودن اصول بهداشتی است.
مدیر كمیته امداد بهمئی سرانه واریزی برای هر كودك مشمول این طرح را ۶۰ هزار تومان اعلام كرد و گفت: این مبالغ به صورت غیرنقدی از جمله تخم مرغ ، لوبیا، عدس، برنج، روغن و موارد دیگر به خانواده های مشمول اجرای طرح پرداخت می شود.
وی از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان در این زمینه را ارائه خدمات درمانی ویژه برشمرد و بیان کرد: مبلغی بیش از یک میلیارد و 466 میلیون ریال به 972خانوار که دچار آسیب های درمانی شده اند، در قالب خدمات ویژه درمانی پرداخت شد.
خداپرست با بیان اینکه در حال حاضر 42 بیمار صعب العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد بهمئی هستند، افزود: از همه خیرین و نیکوکاران جهت حمایت از این بیماران و حل مشکلات آنان دعوت نموده و خواهان مشارکت آنان در برنامه های کمیته امداد برای یاری نیازمندان بخصوص این بیماران هستیم.
وی تصریح کرد: همچنین برای بیمه تامین اجتماعی مدجویان تحت حمایت تا پایان سال گذشته 5میلیارد و 137 میلیون ریال به حساب تأمین اجتماعی واریز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار