کد خبر: ۲۲۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 02 May 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر عامل آب و فاضلاب روستايي استان يزد با بيان اين كه اين استان در سال آبی جاری، کم‌بارش‌ترین استان کشور بوده است، تاكيد كرد: این کمبود آب، ارائه خدمات آبرسانی به روستاهاي استان را در تابستان که زمان اوج مصرف محسوب می‌شود، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد كرد

"محمدرضا حاتمي" ضمن بيان اين مطلب، تصریح کرد: با توجه به افت شدید سفره‌های آب زیر زمینی و عدم دسترسی به آب‌های سطحی و از طرف دیگر، وجود انشعابات غیر مجاز در روستاها و برخی مواقع عدم توجه به الگوی مصرف از سوی مشترکین، جهت تامین آب روستاها با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستیم.

وي در ادامه از روستاییان خواست تا از طريق صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب و همکاری با شرکت آب و فاضلاب روستایی، این شرکت را در مسیر خدمت رسانی هرچه بهتر و با کیفیت تر به مردم یاری كنند.

حاتمي يادآور شد: در حال حاضر 102 هزار و 474 مشترک روستایی، در یک‌هزار و 194 روستای استان تحت پوشش این شرکت قرار دارند .

وي خاطرنشان كرد: کیفیت آب شرب در روستاها از جمله اولویت‌های اصلی وزارت نیرو است که در همین راستا شرکت آبفار استان نیز این امر را در راس کارهای خود قرار داده و به دنبال تامین آب شرب سالم و بهداشتی در روستاهاست.

اين مسئول ادامه داد: به همین منظور نيز تعداد 10 آزمایشگاه کنترل کیفیت در استان یزد فعال هستند که نظارت بر کیفیت آب شرب روستاها را به طور مداوم انجام می‌دهند.

وي گفت: در سال‌های اخیر که استان با کمبود آب مواجه است، یکی از کارهایی که در دستور کار آبفار يزد قرار گرفته، مدیریت منابع آبی موجود و ارائه هرچه بهتر خدمات در راستای افزایش رضایتمندی روستاییان بوده است .

حاتمي با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان "اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل "، از تلاش براي بسترسازی آن در روستاها خبر داد و گفت: استفاده از سرمایه‌های راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و به بهره‌برداری رساندن آنها، مدیریت تولید و مصرف آب، موازنه تولید و مصرف، کم کردن رفت و آمد مردم، استفاده از تجهیزات با کیفیت و تولید داخل و غيره از جمله اقدامات این شرکت در سال جاری خواهد بود.

مدیر عامل آبفار یزد در پايان نيز بیان واقعیت‌ها را در كنار ديگر اقدامات موثر خواند و اظهار کرد: برای مدیریت آب در روستاهای استان، بايد مشکلات را با اعضاء شوراهای اسلامی‌، دهیاران و مردم در میان بگذاریم و با این شفاف‌سازی هم مردم را از واقعیت‌های موجود آگاه كنيم و هم مشارکت و همکاری آنها را جلب كنیم

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار