با حضور جمعی از مردم و مسئولان نخستین طرح استانی پاکسازی طبیعت در ارتفاعات دامگاهان شهرستان مهریز اجرا شد.
کد خبر: ۲۲۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲ 14 May 2016

به گزارش تابناک یزد،در قالب این طرح آحاد مردم طبیعت دوست به همراه مسئولان اجرایی با حضور در دامگاهان به پاکسازی این منطقه و ارتفاعات مشرف بر آن در بخش مرکزی شهرستان مهریز اقدام کردند.

دوستداران طبیعت در اقدامی خود جوش ، طبیعت و محل دامگاهان را از هر گونه زباله‌،‌ مواد یکبار مصرف رهاسازی شده در آن محیط و همچنین بسیاری از مواد آلوده‌ کننده را که تهدیدی برای سلامت انسان‌هاست جمع کردند.
فرماندار شهرستان مهریز در جمع طیبعت دوستان استان یزد گفت: اجرای طرح حفاظت از محیط زیست در قالب حرکت خودجوش مردم و با همکاری آحاد مردم و خبرنگاران حرکتی ارزشمند است.
سید محمد رستگاری با اشاره به اینکه برخی افراد با ریختن زباله در طبیعت ضررهای جبران ‌ناپذیری به خود و نسل‌های آینده می‌زند بر تداوم اینگونه فعالیت های خوب مردم در طول سال تاکید کرد.
وی هدف این برنامه را در راستای ارتقای فرهنگ زیست محیطی بیان کرد و افزود: فرهنگ سازی برای جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست از دیگر اهداف برگزاری این آیین های خوب مردمی است.
فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: امیدواریم علاقمندان طبیعت بتوانند از زیبایی‌های مناظر خدادادی استفاده کرده و کمتر به آلودگی این مکان‌ها اقدام کنند که انتظار می‌رود عموم مردم خود در صیانت از طبیعت تلاش جدی و اساسی را انجام دهند.
رستگاری با حضور در کنار مردم و سایر مسئولان اجرایی در پاکسازی محیط و طبیعت زیبای دامگان مهریز اقدام کردند و همچنین چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد.
همچنین باستانی کاران نمونه مهریز در ابتدای این برنامه به اجرای ورزش مفرح زورخانه ای پرداختند که مورد توجه مردم و طبیعت گردان استان یزد قرار گرفت .
دامگاهان از ارتفاعات خوش و آب و هوا که در 12 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار