کد خبر: ۲۳۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 16 May 2016

به گزارش تابناک یزد،رییس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان یزد با بیان اینکه با کمک خیرین استان، تعداد 75 زورخانه در سطح استان فعال است گفت: نگاه ما به فدراسیون نیست و اصلا کاری به این نداریم که چه کسی رییس فدراسیون می‌شود.

محمد حسین ارزانش درباره وضعیت ورزش زورخانه‌ای در استان یزد به عنوان برترین استان کشور در رشد و توسعه این رشته در کشور اظهار کرد: سال 86 که بنده به عنوان رییس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان یزد مشغول به فعالیت شدم تنها 20 زورخانه در سطح استان و با فعالیت نصفه و نیمه وجود داشت. همان سال با حضور رهبر معظم انقلاب در شهر یزد از ایشان درخواست کمک برای رشد و توسعه هر چه بیشتر این رشته اصیل که ریشه در فرهنگ و آیین ما دارد کردیم که خوشبختانه با دستور ایشان مبلغ 260 میلیون تومان به این امر اختصاص یافت. البته به این شرط که بتوانیم 20 زورخانه دیگر را در استان یزد به هبره‌برداری برسانیم.

رییس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان یزد افزود: به دنبال این موضوع تعدادی از آب انبارها و حمام‌های قدیمی در سطح استان که ظرفیت تبدیل به زورخانه را داشت به وسیله ریگ پر کردیم و از آنها به عنوان زورخانه استفاده کردیم و با وسایل کامل به بهره‌برداری رساندیم. البته میراث فرهنگی استان نیز به این شرط که به سازه این بناها آسیبی نرسانیم با این موضوع موافقت کرد و توانستیم 20 زورخانه را با این مبلغ و همچنین کمک‌های مردمی تکمیل کنیم.

وی درباره تعداد زورخانه‌های فعال استان یزد در حال حاضر گفت: در حال حاضر 73 زورخانه در سطح استان یزد داریم و قرار است دو زورخانه دیگر نیز در نیمه شعبان به بهره‌برداری برسد که این تعداد به 75 زورخانه می‌رسد. خوشبختانه خیرین استان کمک‌های بسیار خوبی در جهت رشد و توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای دارند و تمامی این زورخانه‌ها با کمک‌های مردمی تجهیز و به بهره‌برداری رسید.

ارزانش با اشاره به استعدادهای این رشته در سطح استان، گفت: در حال حاضر چهار هزار نفر ورزشکار رشته‌های زورخانه‌ای در سطح استان یزد فعال هستند که همگی آنها بیمه ورزشی دارند این در حالی است که در کل کشور تنها 10 هزار ورزشکار در رشته‌های زورخانه‌ای داریم که این موضوع نشان دهنده جایگاه والای این رشته در میان مردم یزد دارد. ما در استان زورخانه‌ای داریم که 700 سال قدمت دارد و این امر نشان از اهمیت این رشته از دوران قدیم در استان دارد.

وی درباره تغییر و تحولات در راس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در راس فدراسیون باشد هر کس که بیاید و یا برود ما کار خودمان را می‌کنیم و اصلا نگاه‌مان به کمک‌های مالی فدراسیون نیست. خوشبختانه مردم استان یزد کمک‌های بسیار خوبی را به رشد و توسعه این رشته دارند و مسئولان استانی نیز کمک‌های معنوی به ما دارند. برخی استان‌ها تنها سه یا چهار زورخانه دارند و نتوانسته‌اند در طول هفت هشت سال این تعداد را بیشتر کنند اما همیشه نگاه‌شان به فدراسیون است و از درآمدزایی ناتوان هستند اما ما توانسته‌ایم با کمک‌های مردمی و همچنین بخش‌های مختلف در این بخش موفق باشیم.

ارزانش در پایان با بیان اینکه کمک مسئولان ورزش استان در جهت رشد این رشته معنوی است، گفت: آنها پولی ندارند که بخواهند در این رشته خرج کنند و ما نیز توقعی از آنها نداریم. ورزش زورخانه‌ای در یزد زنده است و خوشبختانه تمامی 75 زورخانه ما در سطح استان فعال است. ضمن اینکه شش آکادمی آموزشی به اضافه دو مرکز آموزشی در پایه ابتدایی راه‌اندازی کرده‌ایم و برنامه‌های زیادی را برای رده‌های پایه دنبال می‌کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار