معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ساعت بازرسی از رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی یزد تا ساعت 2 بامداد تمدید شد.
کد خبر: ۲۳۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 30 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدحسن لطفی با اشاره به اینکه در برخی مراکز عرضه قلیان بعد از ساعت 11 شب انجام می‌شود، اظهار داشت: بر این اساس ساعت بازرسی ماموران مرکز بهداشت افزایش یافت.

وی بیان کرد: ساعت کار ماموران مرکز بهداشت که تا 11 شب بود به ساعت 2 بامداد افزایش یافت و در طول این ساعات از رستوران‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، کافی‌شاپ‌ها و مراکزی که احتمال عرضه قلیان در آنها وجود دارد بازرسی می‌شوند.

لطفی با بیان اینکه هیچ مرکزی در یزد مجوز عرضه قلیان ندارد، افزود: قلیان در گذشته در قهوه‌خانه‌ها عرضه می‌شد که در استان یزد تنها دو مجوز برای قهوه‌خانه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک قهوه‌خانه که فعالیت ندارد و از همان ابتدا تنها مجوز آن دریافت شد و هرگز فعالیتی را آغاز نکرده است و دیگری قهوه‌خانه‌ای است که در فضایی بسیار کوچک و قابل کنترل فعالیت می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: بنابراین هیچ صنفی در استان یزد مجوز ارائه قلیان ندارد و حتی چهار مرکزی که از سوی میراث فرهنگی نیز دارای مجوز بودند، طبق نامه وزارت بهداشت وجاهت قانونی ندارند.

لطفی ادامه داد: چهار مرکزی که از میراث فرهنگی مجوز دریافت کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که عرضه قلیان را برای توریست‌های خارجی انجام می‌دهند در حالی که توریست‌ها اصلا آشنایی چندانی با قلیان ندارند و از خطرات آن به مراتب بیشتر از ما مطلع هستند و در مجموع رغبتی به استفاده از قلیان نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه با عرضه‌کنندگان قلیان در استان یزد به طور جدی و بر اساس قانون رفتار می‌شود، افزود: در تلاشیم با جدیت و با همکاری دستگاه‌های مرتبط عرضه قلیان را تا پایان امسال در تمام مراکز متوقف کنیم.

لطفی تصریح کرد: برای کسب موفقیت در این مسیر نیاز به همراهی و مشارکت مردم و خانواده‌ها وجود دارد و امیدواریم خانواده‌ها با کسب اطلاع از مضرات قلیان و آگاه‌سازی فرزندان خود، در این راستا با مرکز بهداشت همراهی کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه در استان یزد 9 درصد مردان و سه درصد زنان قلیان مصرف می‌کنند و گرایش مصرف قلیان به سمت زنان و نوجوانان افزایش یافته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار