مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۹ مرکز زالو درمانی در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۴۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 11 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، محمدرضا مهدیزاده با بيان اين مطلب، اظهار كرد: از این تعداد 8 عدد از بهمن ماه سال گذشته تا کنون موافقت‌های اصولی خود را دریافت کرده‌اندو یک مرکز نیز هم اکنون فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه گرایش به سمت توسعه مراکز زالو درمانی در افراد افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های صادرات محصولات این بخش نیز در دستور کار است زیرا اقبال کشورهای مجاور به استفاده از زالو و خواص آن نیز زیاد است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تولید ماهی زینتی در خراسان رضوی، بیان کرد: در سال 94 حدود 4 میلیون و 284 هزار قطعه ماهی زینتی در خراسان رضوی تولید شده که از این میزان 700 هزار قطعه ماهی قرمز برای سال نو بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین 800 هزار شاخه گیاه آبی نیز تولید شده است که از آنها به عنوان زینت در منازل اسفاده می‌شود.

مهدیزاده افزود: 55 حوضچه پرورش ماهی زینتی در خراسان رضوی وجود دارد که فعالیت داشته و توان تولید بالاتر از میزان ذکر شده در بالا را حتی تا 7 میلیون قطعه دارند اما باید تمهیداتی اندیشیده شود که فروش این محصولات نیز تضمین شده باشد که تولیدکننده با مشکلات این حوزه برخورد نکند.

وی با اشاره به صادرات ماهی‌های زینتی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این میزان در سال 93 تنها به کشور افغانستان در حدود 43 هزار دلار بوده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با اینکه میزان آن در سال 94 مشخص نیست با این حال تصور بر این است که قطعا افزایش داشته و لذا ظرفیت فعالیت بیشتر در این حوزه وجود دارد.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار