مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از چاپ کتاب مرجع و کامل‌ترین کتاب در زمینه تاریخ شفاهی دفاع‌ مقدس استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 14 June 2016

به گزارش تابناک یزد، محمد رجبی  با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در سال‌ جاری، کتاب «خط شکن کویر» از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی را تولید و به چاپ رسانده ‌است، اظهار داشت: کتاب مذکور نقش تیپ پیروز 18 الغدیر و نقش استان یزد را در دوران دفاع ‌مقدس به تصویر کشیده و عملیات‌های آفندی و پدافندی کل استان یزد را تشریح کرده ‎است.

وی ادامه‌ داد: خط شکن کویر در 720 صفحه و با تیراژ 1000 نسخه با مشارکت بنیاد شهید، حفظ آثار سپاه و گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد به چاپ رسیده و اسامی 150 رزمنده و 250 شهید نیز در این کتاب آمده ‌است.

رجبی با عنوان اینکه این کتاب خاطرات سردار محمدمهدی فرهنگ‌ دوست است که به قلم محمدعلی همتی به روی کاغذ آورده شده‎ است، خط شکن کویر را مرجع و کاملترین کتابی که تاکنون در زمینه دفاع مقدس منتشر شده ‌است، برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به اجرای طرح السابقون در یزد عنوان کرد: در قالب این طرح سال گذشته 25 جلد کتاب خاطرات رزمندگان یزدی در زمینه دفاع مقدس به چاپ رسیده ‌است.

این مسؤول همچنین از تولید و چاپ 2 هزار نسخه‌ای پنج کتاب در زمینه شعر کودک، با عناوین «آقا معلم»، «انتظار»، «مسجد»، «من از بابام می‎ترسم» و «آسمان» خبر داد که با تصویرگری دفاع ‌مقدس و در گروه سنی الف و ب کار شده و به زودی به زیر چاپ می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تصویرگری‎های کتاب‎های شعر کودک با سیده الهام رضوی قهفرخی است و کتاب شعر آقامعلم سروده مطهره باغستانی، کتاب‌های انتظار و مسجد از زهرا کلاته، آسمان از زهرا کلاته و افسانه نوری و من از بابام می‌ترسم از محمدصادق خدایی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از نشریات در دست چاپ این اداره‌کل نیز به فصلنامه تخصصی «الغدیریان» با رویکرد کنگره سردار شهید محمد منتظرقائم که در سال ‌جاری به عنوان شهید شاخص سال معرفی شده و چاپ 4 هزار نسخه کتاب «مأموریت ساعت12» ویژه کنگره این شهید شاخص اشاره کرد و از چاپ این کتاب و نشریات خبر داد.

وی با اشاره به تولید و چاپ 5 هزار نسخه از فصل‌نامه تخصصی الغدیریان شماره 61 عنوان ‌کرد: در هر فصل از سال برای شهید منتظرقائم پرونده خاصی با رویکردهای متفاوت شخصیت‌محور، شخصیت شهید منتظر قائم و موضوع‌محور که حادثه طبس و بحث استکبارستیزی است، جمع‌بندی می‌شود و در پایان سال و مراسم اختتامیه این کنگره منتشر و توزیع می‌شود.

رجبی دیگر نشریه‌ این اداره‎کل را نشریه‎ الغدیریان کودکان بیان ‌کرد که در کنار نشریه‎ الغدیران بزرگسالان با موضوع الغدیریان کودک و نوجوان، در 5 هزار نسخه به زیر چاپ می‎رود که این شماره ویژه کودکان و شماره بعدی ویژه نوجوانان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این اداره‎کل در زمینه‎ تاریخ شفاهی، کتاب‌های دیگری نیز در دست چاپ دارد که هنوز نامگذاری نشده ‌است، بیان کرد: طی سال ‎جاری حدود 30 جلد کتاب در زمینه طرح السابقون در دستور کار چاپ اداره ‎کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار