رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد با تأكيد بر اين‌كه راه نجات كشور ارتقاي توان توليد داخلي است، از بازگشت و افزايش توليد 250 واحد تعطيل يا نيمه فعال استان تا پايان سال خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 18 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»، «حميدرضا نصيري‌زاده» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت و مولفه‌هاي «اقتصاد مقاومتي» با استناد به بيانات مقام معظم رهبري، اظهار كرد: 12 برنامه‌ي ملي در اين رابطه تعريف شده و در همين راستا نيز ستاد راهبردي و مديريتي اقتصاد مقاومتي در استان متشكل از 9 كارگروه شكل گرفته است.

وي يكي از موضوعات مورد توجه در مقوله‌ي اقتصاد مقاومتي را افزايش بهره‌وري دانست و گفت: متأسفانه در سال‌هاي اخير شاخص بهره‌وري در كشورمان رشدي نداشته و حتي گاهاً رشد منفي داشته است، از این‌رو دولت در نظر دارد كه 25 درصد رشد ملي را از طريق شاخص‌ بهره‌وري محقق کند.

نصيري‌زاده با تأکید بر اين نكته كه راه نجات كشور توليد داخلي است، يكي از موضوعات مورد تأکید در بحث اقتصاد مقاومتي را ارتقاي توان ملي برشمرد و افزود: دولت در اين‌باره 16 هزار ميليارد تومان اعتبار برای رونق تولید داخلی در نظر گرفته است كه سهم استان يزد از اين اعتبار 2.9 درصد است.

وي با اشاره به وجود 250 واحد توليدي دچار مشكل در استان، ابراز اميدواري كرد تا پايان سال اين واحدها با حمايت‌هاي دولت به چرخه توليد باز گردند و آن دسته‌ از واحدهايي كه هم‌اكنون با ظرفيت كمتر از  40 درصد مشغول توليد هستند، با افزايش ظرفيت توليد كار كنند.

وي با بيان اين‌كه اين حمايت دولتي مختص واحدهاي كوچك و متوسط با ظرفيت اشتغالزايي 100 نفر است، خاطرنشان كرد: البته در استان يزد تعداد 100 واحد بزرگ نيز مشغول بكار هستند كه براي حمايت از آن‌ها نيز برنامه‌هايي داريم.

ايجاد «ساتراي» توليدي يزد به‌عنوان پايلوت كشوري  

رئیس سازمان مدیریت استان یزد با اشاره به كامل و جامع نبودن اطلاعات واحدهاي توليدي استان، اظهار كرد: استان يزد قريب 3600 واحد تولیدی است كه تعدادي تعطيل و برخي نيز با  ظرفيت كمتر از  40 درصد ظرفيت اسمي فعاليت مي‌كنند، اما اطلاعات دقيقي در خصوص آن‌ها وجود ندارد.

وي ادامه داد: در همين راستا نيز براي نخستین بار در كشور طرح ساتراي توليدي به‌صورت پايلوت در استان يزد اجرا مي‌شود كه اميدواريم تا پایان سال در استان راه‌اندازي شود.

نصيري‌زاده ابراز اميدواري كرد با راه‌اندازي اين سامانه، مرتباً مشكلات واحدهاي توليدي استان رصد و در صورت بروز  مشكل در اسرع وقت اقدامات لازم براي رفع اين مشكلات صورت گيرد.

16 سال زمان براي تكميل طرح‌هاي نيمه‌تمام استان

اين مقام مسئول از وجود 265 طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از  80 درصد در استان نيز خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح‌ها 650 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در اين‌باره تصريح كرد: متأسفانه در دولت گذشته تعهد پرداخت تسهیلات به طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی 30 درصد داده شده بود، اما دولت از عهده این تعهد برنیامد و از این‌رو در دولت يازدهم  از ابتدا با هیچ طرح جدیدی موافقت نشده مگر این که تمام اعتبار آن از سوي سرمایه‌گذارش تأمین شود.

نصیری‌زاده اظهار كرد: البته شمار طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی استان به 1500 طرح مي‌رسد كه بهره‌برداري از آنها بر اساس بودجه فعلي استان، 16 سال زمان نياز دارد.

وی افزود: دولت شناسایی و واگذاری یا مشارکت برای تکمیل این طرح‌ها را در اولویت قرار داده و در همين راستا نيز 209 طرح نیمه‌تمام براي واگذاري به بخش غير دولتي شناسایی و اطلاع‌رسانی شده است.

وي در همين مورد ابراز امیدواری كرد تا پایان امسال 100 طرح نیمه‌تمام عمرانی دولتي در استان به بخش غير دولتي واگذار شود.

تخصيص 970 ميليارد تومان براي اجراي مصوبات سفر

رئيس سازمان مديريت استان یزد از پيگيري مصوبات سفر استاني ریاست جمهوری به استان از سوي اين سازمان نيز خبر داد و تصريح كرد: در این سفر 46 طرح با اعتبار 970 میلیارد تومان مصوب شد که اين مصوبات باید در سال‌های 95 و 96 به پایان برسد.

وي ادامه داد: حدود 725 ميليارد تومان از اعتبارات سفر امسال و  245 میلیارد تومان نيز برای تکمیل طرح‌ها در سال آينده تخصیص خواهد یافت.

نصيري‌زاده سرفصل‌هاي مصوبات را نيز شامل مسكن و عمران شهري و روستايي با سه طرح و اعتبار 39 ميليارد تومان، منابع آب با شش طرح و اعتبار 130 ميليارد تومان، علمي، فرهنگي و گردشگري با 14 طرح و اعتبار 90 ميليارد تومان، ورزش و جوانان با هشت طرح و اعتبار 17 ميليارد تومان، حمل و نقل با هفت طرح و اعتبار 532 ميليارد تومان و فصل بهداشت و درمان نيز با دو طرح و تخصيص اعتباري معادل هفت ميليارد تومان، برشمرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار